شهید آوینی

 

چند خبر كوتاه دينی و فرهنگی از استان بوشهر

معاون فرهنگی پژوهشی اداره‌كل تبليغات اسلامی استان بوشهر هدف از فعاليت اين معاونت را ارتقای همبستگی بين مذاهب اسلامی عنوان كرد.

به نقل از روابط‌عمومی اداره‌كل تبليغات اسلامی استان بوشهر، حجت‌الاسلام‌والمسلمين «شريفی» معاون فرهنگی و پژوهشی اداره‌كل تبليغات اسلامی استان بوشهر در ديدار و گفت‌وگو با «نجفی» مسئول دارالقرآن‌الكريم اين استان با بيان اين مطلب با اشاره به اينكه تمسك به آموزه‌های قرآنی يكی از عوامل مهم در برقراری ارتباط معنوی و روحی بين مذاهب اسلامی است گفت:‌ به‌زودی يك همايش قرآنی بزرگ برای رسيدن به اين مهم در سطح استان برگزار خواهد شد.
معاون‌فرهنگی‌پژوهشی‌اداره‌كل‌تبليغات‌اسلامی‌استان‌بوشهر:
تمسك به آموزه‌های قرآنی يكی از عوامل مهم در برقراری ارتباط معنوی و روحی بين مذاهب اسلامی است

نجفی نيز قول مساعد داد كه دارالقرآن‌الكريم استان تمام توان سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خود را در اين زمينه به‌كار ببرد تا همايش قرآنی پيش‌رو به نحو احسن انجام شود.

استقبال از مسابقه كتبی حجاب در استان بوشهر

مسابقه كتبی حجاب كه از سوی واحد فرهنگی امور بانوان اداره‌كل تبليغات اسلامی استان بوشهر برگزار شد، مورد استقبال بانوان قرار گرفت.

منبع مورد نظر در اين مسابقه كتاب «حجاب» اثر شهيد مطهری بود كه سئوال‌های آن به‌صورت چهارگزينه‌ای طراحی و در قالب آزمونی متمركز برگزار شد.

همچنين در شهر بوشهر تعداد شركت‌كنندگان به بيش از 400 نفر رسيد و در ساير شهرستان‌های ديلم، گناوه و دشتستان نيز اين رقابت علمی و فرهنگی برگزار شد.

اسامی نفرات برتر نيز اواسط مردادماه جاری اعلام و با اعطای جوايزی همچون كمك هزينه سفر عمره مفرده، سوريه، مشهد مقدس، سكه بهار آزادی و ... قدردانی می شوند.

افتتاح كانون فرهنگی كوثر در شهر بنك

با پيگيری اداره تبليغات اسلامی شهرستان كنگان كانون فرهنگی كوثر ويژه بانوان در شهر بنك افتتاح شد.

در اين كانون كه پس از طی مراحل قانونی شروع به فعاليت كرد بانوان فرهنگی و فعال نسبت به اجرای برنامه‌های دينی اهتمام خواهند داشت.

در مراسم افتتاحيه اين مركز كه با حضور نماينده اداره تبليغات اسلامی شهرستان برگزار شد، ابراز اميدواری شد كه اين كانون بتواند قسمتی از نيازمندی‌های فرهنگی جامعه زنان شهر بنك را مرتفع سازد.
رئيس‌اداره‌تبليغات‌اسلامی‌شهرستان‌دشتستان:
بحمدالله با توجه به روحيه دينی و مذهبی مردم شهرستان كارهای فرهنگی و دينی زودبازده است وهمگی بايد دست به دست هم بدهيم و اين حركت را به پيش ببريم

گردهمايی ائمه جمعه و جماعات شهرستان دشتستان

در اين گردهمايی كه با حضور ائمه جمعه و جماعات و فرماندار شهرستان دشتستان برگزار شد،‌ درباره اوضاع فرهنگی و نيازهای تبليغی شهرستان بحث و تبادل‌نظر شد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمين «صداقت» رئيس اداره تبليغات اسلامی شهرستان در اين ديدار گفت: بحمدالله با توجه به روحيه دينی و مذهبی مردم شهرستان كارهای فرهنگی و دينی زودبازده است وهمگی بايد دست به دست هم بدهيم و اين حركت را به پيش ببريم.

وی افزود: اداره تبليغات اسلامی در راستای اهداف و مأموريت‌های خود تلاش دارد با استفاده از نظرات صاحبان علم و دانايی نسبت به انجام كيفی برنامه‌های تبليغی اهتمام ورزد.

فرماندار شهرستان نيز ضمن تقدير از تلاش‌های روحانيون شهرستان، آنها را پيشگامان عرصه دين عنوان و اعلام آمادگی كرد كه در تمام زمينه‌های فرهنگی و دينی همكاری كند.

منبع: خبرگزاری  قرآنی ايران(ايكنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo