شهید آوینی

 

برگزاری همايش بزرگداشت قدس شريف در اردن

همايش بزرگداشت قدس شريف به مناسبت انتخاب اين شهر مقدس به عنوان پايتخت فرهنگی عربی سال 2009 به همت وزارت فرهنگ اردن در اين كشور برگزار‌می‌شود.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رسانی نسيج، وزارت فرهنگ اردن با صدور بيانيه‌ای، هدف از برگزاری اين همايش را معرفی جايگاه بين‌المللی اسلامی و عربی شهر قدس به جهانيان و نشان‌دادن نقش اردن در حمايت و دفاع از هويت اين عبادتگاه مقدس توصيف‌كرد.

در حاشيه‌ی اين همايش نشست‌ها و جلسات فرهنگی اسلامی و همچنين دو نشست «قدس؛ از ديدگاه توريست‌های عربی و خارجی» و «اردن و قدس» نيز برگزار‌خواهد‌شد.

همچنين برگزاری نشست‌ ويژه‌ی مورخان و متفكران اسلامی، برپايی نمايشگاه كتاب و هنرهای تجسمی، نمايش عكس از قدس شريف، ارائه‌ی فرهنگ‌‌نامه مشاهير و اطلس قدس، انتشار نشريه‌ی علمی ماهيانه به دو زبان انگليسی و عربی از ديگر برنامه‌های اين همايش است.

همچنين مسابقات بهترين نويسندگان در زمينه تاريخ، اماكن و آثار اسلامی، ارائه‌ی مقاله‌های برتر ادبی و برپايی جشنواره‌های شعر و ادب نيز از جمله برنامه‌های اين همايش خواهد‌بود.

شهر قدس سال گذشته از سوی كنفرانس وزيران فرهنگ كشورهای عربی كه در شهر «مسقط» عمان برگزارشد؛ به عنوان پايتخت فرهنگی جهان عرب در سال 2009 ميلادی انتخاب‌شد.

همچنين كشورهای عربی اسلامی در اين كنفرانس با هدف شناسايی حقوق عربی و اسلامی قدس، پيشنهاد برگزاری جشنواره‌ی فرهنگی اسلامی ويژه‌ی قدس شريف در كشورهای عربی را ارائه ‌دادند.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo