شهید آوینی

 

همايش علمی بررسی شخصيت امام علی(ع ) در باكو برگزار شد

همايش علمی بررسی شخصيت امام علی(ع) توسط تشكل اجتماعی «دعوت به پاكی معنوی» و انجمن جوانان مسلمان جمهوری آذربايجان در باكو برگزار شد.

شعبه باكو، در اين همايش جمعی از نمايندگان فرهنگی، اجتماعی و دينی و شهروندان باكو حضور داشتند.

شركت‌كنندگان در اين همايش ابعاد مختلف شخصيت حضرت علی (ع) را مورد بررسی قرار دادند و بر الگو قرار دادن منش و رفتارهای اين شخصيت بزرگ اسلام تأكيد كردند.

«رضا علی اف»، رئيس انجمن جوانان مسلمان جمهوری آذربايجان، در اين همايش گفت: امام علی (ع) شخصيتی بود كه هرگز از عدالت در سياست و رفتار اسلامی با انسان‌ها از جمله با اعضای خانواده خود عدول نكرد. امام علی مظهر شايستگی در سخاوت در علم بود و در جهان چه آن زمان و چه در اين زمان و در عالم بشريت مقامی ولا دارد و همتا ندارد.

همچنين «الشن مصطفی اف»، رئيس تشكل اجتماعی «دعوت به پاكی معنوی» و تهيه كننده و مجری برنامه تلويزيونی صحبت جمعه، شخصيت و اخلاق والای امام علی(ع) را الگويی برای همه مسلمانان داست.

وی گفت: شخصيت امام علی(ع) مملو از محبت بی‌نهايت به خداوند متعال بود و در كشور لازم است كه جوانان در باره امام علی (ع) مطالعات بيشتری بكنند.

همچنين در اين همايش «ناطق رحيم اف»، معاون مركز تحقيقات دينی جمهوری آذربايجان، درباره مشكلات اخلاقی و معنوی جوانان كشور آذربايجان گزارشی ارائه كرد و برگزاری اين گونه همايش‌ها را برای جوانان لازم و ضروری دانست.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایرانی

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo