شهید آوینی
<

 

برگزاری یادواره 17 شهید‌ در استان یزد

یادواره «17 شهید پایگاه شهید عاصی‌زاده» باعنوان «نیلوفران خاكی» به مدت سه روز در مسجد «حكایتی» یزد به همت اداره كل ارشاد یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «علی حكیمیان» مسئول برگزاری یادواره «نیلوفران خاكی» گفت: ترویج فرهنگ شهادت و نهادینه‌كردن روحیه شهادت‌طلبی در جوانان و نوجوانان و حفظ انسجام نیروهای پایگاه از جمله اهداف برگزاری این یادوراه بود.

وی افزود: از جمله سخنرانان این یادواره حج‌الاسلام «جوشقانیان» و «صفدری» بودند كه در زمینه‌ی اهمیت موضوع شهادت و شهادت‌طلبی مطالبی به حاضران ارایه كردند.

مسئول برگزاری یادواره «نیلوفران خاكی» در ادامه از برگزاری شب شعر و خاطره در این یادواره خبر داد و گفت: همزمان با برگزاری این یادواره، نمایشگاه عكسی از شهدا نیز برپا بود كه در آن 130 قطعه عكس از دلاوری‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان 8 سال دفاع مقدس وجود داشت كه مورد بازدید شركت‌كنندگان و علاقه‌مندان زیادی قرار گرفت.

حكیمیان در پایان تصریح كرد:‌ یادواره «17 شهید پایگاه» با مشاركت و همكاری بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد، اداره حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد، اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری، شهرداری، حوزه هنری تبلیغات اسلامی استان و سپاه ناحیه یزد برگزار شد.

همچنین در این مراسم سردار «غیاثی» معاون روابط عمومی و تبلیغات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس كشور، به بیان خاطراتی از دلاوری‌های شهدا و رزمندگان پرداختند و شاعران برجسته كشوری نیز همچون سید «كمال‌الدین میرهاشم‌زاده» و «ملك» نیز در این مراسم سروده‌های خود را درخصوص شهید و شهادت قرائت كردند.

این یادواره روز گذشته در استان یزد به‌كار خود پایان داد.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo