شهید آوینی
<

 

پنجاه و دو درصد سنای آمریکا با عقب نشینی نظامیان آمریکایی از عراق موافقت کردند

به نقل ازخبرگزاری فرانسه، دموکرات ها بار دیگر در تصویب پیش نویس طرحی در مجلس سنا برای عقب نشینی نظامیان آمریکایی از عراق پس ازآنکه شب گذشته وارد رایزنی های ماراتنی شدند، شکست خوردند.

با وجودی که برخی اعضای بانفوذ جمهوریخواه به اردوگاه دموکرات ها در هفته های گذشته پیوسته اند، اما آنها نتوانسته اند به 60 رای مورد نیاز برای وادار کردن بوش به آغاز عقب نشینی نظامیان آمریکایی از عراق دست یابند.

دموکرات ها که با داشتن 51 کرسی از 100 کرسی در مجلس سنا بر آن سیطره دارند، در پایان جلسات ماراتنی که حدود 30 ساعت طول کشید تنها توانستند 52 رای جمع آوری کنند که این میزان برای تسلیم بوش کافی نیست.

47 سناتور پیش نویس طرحی را تایید کرده اند که خواستار عقب نشینی نظامیانی از عراق در مدت 120 روز پس از تصویب آن به گونه ای که تا 30 آوریل سال آینده به پایان برسد، شده است.

دموکرات ها تسلیم شدن در برابر بوش را رد کرده اند؛ مرد شماره دموکرات ها در مجلس سنا گفته است آنها همچنان به تلاش های خود ادامه خواهند داد.

"چارلز شومر" سناتور دموکرات از نیویورک هم تاکید کرد : این کار ارزش سختی کشیدن را دارد؛ فضاها بر رای گیری حاکم است و افکارعمومی طرفدار این مسئله(عقب نشینی) است ، ما هرگز تا قبل از دستیابی به 60 رای از تلاش های خود دست برنخواهیم داشت.

پس از شکست تلاش های دموکرات ها برای تحقق خواسته آنها مبنی بر عقب نشینی نظامیان از عراق، سران دموکرات تصمیم به برگزاری نشست شبانه گرفتند که اولین نشست از چهار سال پیش به شمار می رود که هدف از آن مقابله با مانع تراشی جمهوریخواهان اعلام شده است.

این در حالی است که در پارک مجاور ساختمان کنگره، صدها مخالف جنگ با روشن کردن شمع، همچنان بر خواسته خود برای عقب نشینی نظامیان آمریکایی از عراق پافشاری می کنند.

در این حال هرید رید رهبر اکثریت دموکرات ها در مجلس سنا گفت : آمریکا بیدار شده است.

وی تمام رقبای جمهوریخواه خود را به باد انتقاد گرفت و خاطر نشان کرد : جمهوریخواهان با سنگ اندازی در برابر تصویب این طرح، نشان دادند که به حمایت از رئیس جمهور بیشتر از نظامیان توجه دارند.

اعضای مجلس سنا حتی پس از طلوع خورشید هم سرگرم رایزنی و بحث و جدل بودند و با سرسختی از درخواست خود مبنی بر ضرورت تغییر استراتژی آمریکا دفاع کردند؛ جنگی که مخالفت های مردمی با آن همچنان در حال افزایش است.

روبرت بیرد، پیر سناتور سنا که 90 سال از عمرش می گذرد، با صدای بلند گفت : بیش از 4 سال از اعلام بوش مبنی بر انجام ماموریت گذشته است، اما از آن زمان تا کنون بیش از 3500نظامی آمریکایی در عراق کشته شدند.

این در حالی است که تونی اسنو سخنگوی کاخ سفید در واکنش به این تلاش ها اظهارداشت : رئیس جمهور بوش نشست شب گذشته را ندیده است، ما با جدیت به مخالفت ها با جنگ نگاه می کنیم، اما اگر مجلس سنا بخواهد جدیت نشان دهد، باید از مسئله حمایت مالی از نظامیان ما مطمئن شود.

در این حال کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه پس از لغو سفر خود به گینه با نمایندگان کنگره دیدار کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo