شهید آوینی
<
 
دانشگاه علمی كاربردی تربيت مربی قرآن در مشهد تاسيس می شود
 جامعه قاريان قرآن مشهد دانشگاه علمی كاربردی تربيت مربی قرآن را راه اندازی می كنند.

مجيد غلامی قائم مقام جامعه قاريان قرآن مشهد با تصريح اين خبر اظهار داشت: اقدامات اوليه و اداری تاسيس مركز علمی كاربردی تربيت مربی قرآنی انجام پذيرفته و با عنايت وزير علوم تحقيقات و فناوری به اين امر، پيگير ساير امور هستيم.

وی هدف از تاسيس اين مركز را ارايه يك رشته جديد تحت عنوان تربيت مربی قرآنی در قالبی كاملا علمی عنوان كرد و افزود: در اين دوره دانشجويان مهارتهای تدريس برای گروههای مختلف سنی و سطوح مختلف تجديد، قرائت و مفاهيم را كسب می نمايد.

وی باتصريح اين مطلب كه مجموعه آموزشی به اين چنين تخصصی بسيار نيازمند است، خاطر نشان كرد: علاوه بر اين در مركز علمی كاربردی ديگر چيزی تحت عنوان سد كنكور را نخواهيم داشت و دانشجويان از طريق دوره های پودمانی جذب می شوند كه در هر پودمان نيز گواهی مستقل اعطا خواهد شد.

وی در ادامه افزود: در مرحله اول تنها در مقطع كاردانی دانشجو جذب خواهد شد اما قطعا با پيشرفت كار در مقاطع كارشناسی و كارشناسی ارشد نيز پذيرش دانشجو خواهيم داشت.

غلامی از تربيت مربی قرآنی و رشته های مرتبط به عنوان گزينه های اول نام برد و اضافه كرد: اما رشته هايی نظير مديريت فرهنگی كه با فعاليتها و آموزشهای قرآنی سنخيت دارد نيز در ليست رشته های اين مركز گنجانده خواهد شد.

وی در ادامه خاطر نشان كرد: درحال حاضر مراحل تشكيل هيات موسس، تكميل فرمها و ارسال به تهران و بررسی و گزينشها انجام پذيرفته است و در حال طی مراحل بعدی هستيم.

منبع:خبرگزاری قرآنی ایران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo