شهید آوینی
<
 
عكاسان،طراحان و نقاشان به جشنواره «شوق نياز» فرا خوانده شدند
فراخوان نخستين جشنواره فرهنگي،‌هنري «شوق نياز» در بخش‌هاي عكاسي، پوستر و نقاشي اعلام شد.

سازمان فرهنگي - هنري شهرداري تهران به منظور تبيين مفهوم عميق نيايش و نماز با بهره‌گيري از زبان هنر در بيان جلوه‌هاي شوق پرستش و مفاهيم خلاقانه هنري، نخستين جشنواره فرهنگي هنري شوق نياز را برگزار مي‌كند.

اين جشنواره در سه بخش عكس، پوستر و نقاشي برگزار مي‌شود.

در بخش عكس، كليه عكاسان حرفه‌اي و آماتور مي‌توانند شركت كنند و هيچگونه محدوديت سني و يا حرفه‌اي وجود ندارد. هر عكاس مي‌تواند حداكثر با 10 قطعه عكس و يا 10 مجموعه عكس شركت كند كه هرمجموعه، يك عكس محسوب مي‌شود. هر عكس بايستي به صورت جداگانه بر روي يك سي دي با حجم dpi300 دراندازه 24×30 ارسال شود. عكس‌ها مي‌توانند به صورت سياه و سفيد يا رنگي باشد و عكس‌هاي تركيبي كه با ابزار گرافيكي ساخته شده باشند پذيرفته نمي‌شوند.
در بخش عكاسي به دليل حجم گسترده شركت‌كنندگان شرايط شركت در مسابقه محدودتر شده است ولي در بخش نقاشي و پوستر به دليل تعداد محدود شركت‌كنندگان، شرايط خاصي اعلام نشده است.

سيد عباس ميرهاشمي و محمدمهدي رحيميان داوران بخش عكس هستند و به نفرات برگزيده اول تا پنجم اين بخش به ترتيب شش، چهار، سه ،دو و يك سكه بهار آزادي تعلق خواهد گرفت.

همچنين آثار برگزيده در قالب كتابي چاپ و منتشر خواهد شد.

در بخش پوستر اين جشنواره، اندازه آثار ارائه شده بايد حداقل20در 30و حداكثر 50 در 70 باشد و با مفهوم جلوه‌هاي "شوق نياز" با تكنيك آزاد ارائه شود.

در بخش نقاشي نيز بايد اندازه آثار ارائه شده حداقل 30 در 40 و 100 در 70 باشد.

به برگزيدگان اول تا سوم بخش پوستر و نقاشي نيز به ترتيب سه،دو و يك سكه بهار آزادي اهدا خواهد شد.

هيئت داوران دو بخش نقاشي و پوستر هنوز اعلام نشده است. از آثار برگزيده ارسالي،27 مردادماه نمايشگاهي جهت بازديد عموم در نگارخانه‌هاي سازمان فرهنگي -هنري شهرداري تهران برگزار خواهد شد.

آخرين مهلت ارسال آثار 20 مردادماه اعلام شده است و مراسم اختتاميه و اهداي جوايز اين جشنواره، همزمان با سالروز ميلاد حضرت علي‌اكبر (ع) سوم شهريور ماه برگزار مي‌شود.
 

منبع:خبرگزاری فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo