شهید آوینی
<
 
ممنوعیت حجاب در مدارس و دانشگاه‌های تاجیکستان

وزارت آموزش تاجیکستان، قانون منع حجاب در مدارس و دانشگاه‌های این کشور را تصویب‌ کرد.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی محیط، «عبدالجبار رحمانف» وزیر آموزش تاجیکستان طی سخنانی در کنفرانس مطبوعاتی شهر «دوشنبه» پایتخت این کشور با اعلام این خبر گفت: هر نوع پوشش اسلامی در مدارس و دانشگاه‌های تاجیکستان به دلیل مخالفت با سنت‌ها و تقلیدها در این کشور ممنوع است.

این ممنوعیت در پی محاکمه‌ی «دوفلاتو اسماعیلوفا» یکی از دانشجویان دختر کانون زبان‌های خارجی تاجیکستان اعلام شده‌است؛ چراکه وی با ارائه شکایت نامه‌ای علیه وزیر آموزش تاجیکستان و دفتر کانون زبان‌های خارجی این کشور، خواستار پوشش اسلامی و داشتن حجاب شد.

به گزارش خبرگزاری روسیه رحمانف ادعا‌کرد: درخواست این دانشجو مبنی بر داشتن حجاب، تنها دسیسه‌ای سیاسی است؛ چراکه با وجود لباس‌های سنتی و نماد ملی در کشور تاجیکستان، داشتن حجاب، ترویج نوعی جنبش‌ دینی به شمار‌می‌رود.

وی با تاکید بر طرح تصویب نحوه‌ی پوشش در دانشگاه‌ها، مدارس و دبیرستان‌های این کشور از سوی وزارت‌ آموزش افزود: دانشجویان مسلمان به منظور حفظ حجاب و پوشش اسلامی می‌توانند در مدارس دینی این کشور درس بخوانند.

همچنین براساس قانون مصوب وزارت آموزش تاجیکستان از اوایل سال 2007 میلادی، داشتن حجاب در مراکز دولتی این کشور نیز ممنوع اعلام شده است.

منبع:خبرگزاری قرآنی ایران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo