شهید آوینی
<
 
دهمین نشست ستاد عالی همایش ملی «قرآن و علوم روز» برگزار می‌شود

دهمین نشست ستاد عالی همایش ملی پژوهش‌های قرآنی حوزه و دانشگاه (قرآن و علوم روز)، مردادماه سال جاری در ارومیه برگزار می‌شود.

دهمین نشست ستاد عالی همایش ملی پژوهش‌های قرآنی حوزه و دانشگاه (قرآن و علوم روز)، کارگاه آموزشی با موضوع «علم دینی» و دومین جلسه شورای برنامه‌ریزی طرح تفسیر جامع قرآن و علوم روز با حضور نمایندگان وزارت‌خانه‌ها، مجلس شورای اسلامی، اعضای کمیسیون‌های تخصصی و نخبگان حوزه و دانشگاه در آستانه عید مبعث، 20 ـ 17 مردادماه 86 در دانشگاه ارومیه برگزار می‌شود.

بحث و بررسی درباره «علم دینی» و شیوه‌های تولید آن، ایجاد آمادگی لازم در اعضای ستاد عالی و کمیسیون‌های تخصصی برای برگزاری دومین همایش ملی و تعیین شیوه‌های مشارکت، تعیین نحوه همکاری سازمان‌ها و نهادهای عضو در طرح‌ها و برنامه‌های پژوهشی تدوین شده در دبیرخانه ستاد عالی و دیدار با نخبگان و قرآن‌پژوهان استان آذربایجان غربی از جمله اهداف و برنامه‌های این نشست است.

این نشست به میزبانی دانشگاه ارومیه و همکاری استانداری و سایر دستگاه‌های استان آذربایجان غربی و نیز با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی تبریز برگزار می‌شود.

ستاد عالی همایش ملی پژوهش‌های قرآنی با هدف تحقق جنبش نرم‌افزاری و گسترش تحقیقات میان رشته‌ای در حوزه قرآن کریم و ارتباط حوزه و دانشگاه و با عضویت بیش از 70 نهاد و سازمان از جمله مجلس شورای اسلامی، وزارت‌خانه‌های مرتبط و بسیاری از مراکز دانشگاهی و حوزوی کشور تشکیل شده است. به دنبال تصویب سند همایش ملی در ستاد عالی، 40 کمیسیون تخصصی با حضور مشترک اندیشمندان حوزه و دانشگاه در مراکز دانشگاهی و حوزوی کشور تشکیل شد و مقرر گردید همه ساله همایش ملی برای تحقق اهداف فوق توسط نهاهای عضو ستاد عالی برگزار شود.

قرآن، ادب و هنر؛ قرآن و اقتصاد؛ قرآن و حقوق؛ قرآن و علوم طبیعی؛ قرآن، روان‌شناسی و علوم تربیتی؛ قرآن و کلام و فلسفه؛ قرآن و جامعه‌شناسی؛ قرآن و طب؛ قرآن، مدیریت و علوم سیاسی، 9 گروه تخصصی این همایش است.

دومین همایش ملّی پژوهش‌های قرآنی حوزه و دانشگاه «قرآن و علوم روز» به همت بنیاد پژوهش‌های قرآنی حوزه و دانشگاه و تعدادی از نهادهای دیگر، زمستان 1386 برگزار خواهد شد.

منبع:خبرگزاری قرآنی ایران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo