شهید آوینی

 

پنجمين جشنواره‌ی سراسری «فاطمه كوثر هستی» در شهركرد پايان يافت
 

پنجمين جشنواره‌ی ادبی كشوری «فاطمه كوثر هستی» با حضور معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهر كرد به كار خود پايان داد.

به نقل از اداره‌ی ارشاد شهر كرد، مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختياری و دبير پنجمين جشنواره‌ی «فاطمه(س) كوثر هستی» در ابتدای اين جشنواره مهم‌ترين دليل اجرای اين برنامه‌ی كشوری در استان را ولايت‌مداری، عشق مردم استان به اهل بيت(ع) و برخورداری استان ازتوانمندی‌های فرهنگی هنری به خصوص شعر و ادب خواند.

وی گفت: بر اساس سياست‌های دولت نهم، تصميم گرفته‌ايم هر جشنواره را در يك شهرستان برگزار كنيم.

«محسن پرويز» معاون فرهنگی وزارت ارشاد نيز كه در اين مراسم حضور داشت، گفت: ويژگی عدالت‌خواهی حضرت زهرا(س) در تاريخ پس از پيامبر(ص) بی‌نظير است.

وی فاطمه‌ی زهرا(س) را اسوه‌ی تقوا، نجابت،مهرورزی و عدالت‌خواهی توصيف و تقسيم امكانات به همه‌ی مناطق كشور را از ويژگی شاخص بخش‌های مختلف دولت نهم عنوان كرد.

پرويز با تأكيد بر لزوم برگزاری جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی در نقاط مختلف كشور افزود: همه‌ی اين برنامه‌ها در جهت بهره‌مندی مردمی صورت می‌گيرد.

وی با اشاره به برگزاری پنجمين جشنواره‌ی «فاطمه كوثر هستی» در شهركرد گفت: برگزاری اين جشنواره و استقبال پرشور مردم نشانه‌ی علاقه‌مندی مردم اين استان به اهل بيت(ع) و خلوص نيت آنان است.

پرويز گفت: بنا به تاكيد رييس جمهور محترم بر لزوم تمركززدائی از تهران، برنامه‌های فرهنگی كشوری و بين‌المللی نيز بايد به سمت استان‌های ديگر سوق داده شود و در اين راستا كشف استعدادهای پنهان در استان‌های مختلف ضروری به نظر می‌رسد.

همچنين در اين جشنواره پس از بررسی 900اثر از 190شاعر و نويسنده‌ی 17 استان كشور توسط هيئت داوران، 18نفر به عنوان برگزيدگان جشنواره معرفی شدند.

بر اساس رای هيئت داوران در محور «مقام مادر» حيدر منصوری، جواد محمدی و عاليه محرابی به ترتيب به عنوان نفرات اول تا سوم برگزيده شدند.

محسن پرويز:
بنا به تاكيد رييس جمهور محترم بر لزوم تمركززدائی از تهران، برنامه‌های فرهنگی كشوری و بين‌المللی نيز بايد به سمت استان‌های ديگر سوق داده شود و در اين راستا كشف استعدادهای پنهان در استان‌های مختلف ضروری به نظر می‌رسد
در محور «مولود فاطمی امام خمينی(ره)» نيز منصوره دفاعی، شراره كامرانی و سحر عبدالله‌زاده به ترتيب رتبه‌های اول تا سوم را كسب كردند.

همچنين در محور «شخصيت زن» همايون عليدوستی، اعظم قلندری و فاطمه فاضلی به ترتيب به عنوان نفرات اول تا سوم معرفی شدند.

در قالب قطعه‌ی ادبی هم هيئت داوران چكاوك كافی سيزده ساله، محسن رزوان و علی بحرينی را به ترتيب به عنوان نفرات اول تا سوم برگزيدند.

در مهم‌ترين محور جشنواره يعنی «فاطمه كوثر هستی» كه بيشترين آثار ارسالی به آن اختصاص داشت، عادل حيدری و سيداصغر صالحی به طور مشترك به عنوان نفرات اول و سميه و مريم اسكندری مشتركاً به عنوان نفرات دوم و مريم عابدين پور و سيد مرتضی كراماتی به عنوان نفرات سوم اين بخش معرفی شدند.

در پايان به برگزيدگان اين جشنواره لوح سپاس، تنديس جشنواره و هدايای ارزنده‌ای اهدا شد.

منبع:خبرگزاری قرآنی ایران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo