شهید آوینی

 

امروز چهارشنبه ششم تیرماه سال 1386 هجری شمسی ، مقارن است با دوازده جمادی الثانی سال 1428 هجری قمری و برابر است با بیست و هفت ژوئن 2007 میلادی.

 

سوء قصد به جان حضرت آیت الله خامنه ای :

درچنین روزی در سال 1360 ه ش منافقین کوردل ، حضرت آیت الله خامنه ای را در مسجد ابوذر تهران مورد سوء قصد قرار دادند . در این سوء قصد ایشان از ناحیه دست دچار جراحت شدند .

شرح ما وقع به این قرار بود که پس ازنمازظهر ، هنگامی که حضرت آیت الله خامنه ای صمیمانه درحال جواب گویی به سوالات مردم بودند، ناگهان ضبط صوت منفجر شد. ساعتی بعد ؛ مسوول انتظامی منطقه 12 اعلام کرد :« بمبی که جلوی تریبون جاسازی شده بود خوشبختانه به طور کامل عمل نکرده و این ازنظرکارشناسان معجزه است . آقای خامنه ای امام جمعه تهران و نماینده امام در وزارت دفاع با هلیکوپتر به بیمارستان قلب مهدی رضایی منتقل شده است. »
حضرت امام خمینی (ره) در تلگرامی به این مضمون خاطر نشان کردند : "جناب حجت الاسلام خامنه ای ، دامت افاضاته ، خداوند متعال را شکر که دشمنان اسلام را از گروه ها و اشخاص احمق قرار داده است و خداوند را شکر که از ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی هرچه نقشه کشیدند و توطئه چیدند وهر سخنرانی که کردند ، ملت فداکاررا منسجم تر و پیوند ها را مستحکم ترنمود و مصداق لازال یوید هذا الدین بالرجل الفاجرتحقق پیدا کرد. اینان هرجا سخن گفتند خود را رسواتر کردند وهرچه مقاله نوشتند ملت را بیدارتر نمودند وهرچه شخصیتها را ترورنمودند قدرت مقاومت را در صفوف فشرده ملت بالاتر بردند. اکنون دشمنان انقلاب با سوء قصد به شما که از سلاله رسول اکرم (ص) و خاندان حسین ابن علی (ع) هستید و جرمی جزخدمت به اسلام وکشور اسلامی ندارید و سربازی فداکار درجبهه جنگ و معلمی آموزنده درمحراب و خطیبی توانا در جمعه و جماعات و راهنمایی دلسوز درصحنه انقلاب می باشید ... با سوء قصد به شماعواطف میلیونها متعهد را در سراسرکشوربلکه جهان جریحه دار نمودند اینان آنقدر از بینش سیاسی بی نصیبند که بی درنگ پس از سخنان شما درمجلس وجمعه وپیشگاه ملت به این جنایت دست زدند و به کسی سوء قصد کردند که آوای دعوت او به صلاح و سداد در گوش مسلمین جهان طنین انداز است . اینان در این عمل غیر انسانی به جای برانگیختن رعب ، عزم میلیونها مسلمان را مصممتر و صفوف آنان را فشر ده تر نمودند .آیا با این اعمال وحشیانه و جرایم ناشیانه وقت آن نرسیده است که جوانان عزیز فریب خورده ازدام خیانت اینان رها شوند...
من به شما خامنه ای عزیز تبریک می گویم که در جبهه ها ی نبرد با لباس سربازی و در پشت جبهه با لباس روحانی به این ملت مظلوم خدمت نموده و از خداوند تعالی سلامت شما را برای ادامه خدمت به اسلام و مسلمین خواستارم ".

تقسیم لهستان :

درچنین روزی در سال 1772 میلادی لهستان میان سه کشور روسیه ، اتریش و پروس تقسیم شد . در بیست و سوم ژانویه سال 1793 میلادی ، آلمان و روسیه کشور «لهستان» را برای دومین بارتقسیم کردند.

در گذشت ون گوک :

درچنین روزی در سال 1890میلادی ، ونسان ون گوگ نقاش برجسته هلندی دار فانی را وداع گفت . ون کوگ نقاش عاشقی بود که پس از شکست در عشق دیوانگی خاصی در او رخ نمود . سمبولیسم که بیان نامه آن در در سال 1886 میلادی در پاریس صادر شد کلمه ای بود که برای نخستین بار منتقدان آن را برای نقاشی های وان گوگ وگوگن به کار بردند. سمبولیست ها واقعیت محض را مبتذ ل و ناچیز می شمردند و مدعی بود ند که باید واقعیت را به شکل نماد جهت شناخت درونی هنرمند از آن واقعیت ارائه کرد. واقعه بریدن گوش او در کتاب شور زندگی وی به تفصیل ذکر شده است .

منبع: خبرگزاری مهر

 

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo