شهید آوینی
 
  تأكيد حجت‌الاسلام مكارم بر كاهش فاصله ميان مردم و قرآن

حجت‌الاسلام مكارم در جمع بسيجيان گردان عاشورای شركت پالايش نفت اصفهان گفت: با نام و ياد خدا است كه قلب انسان‌ها به آرامش می‌رسد و پيامبر اكرم (ص) نيز به طور مداوم اهل بيت و امت خويش را به قرائت قرآن ترغيب می‌كرد.

حجت‌السلام مكارم، استاد اخلاق، با اشاره به اينكه پيامبر اكرم (ص) در زمان استماع يا قرائت قرآن اشك می‌ريختند اظهار كرد: گريه روحيه انسان را تلطيف می‌كند و به ويژه زمانی كه گريه با عشق الهی عجين شود و روحيه معنويت انسان را بيدار كند اثری شگرف خواهد داشت.

حجت الاسلام مكارم استمرار در جلسات معنوی را راهی به سوی معرفت الهی دانست و افزود: سعی كنيد هر هفته يكبار با حضور عالم ربانی در جلسات دينی شركت نماييد و با توسل و معرفت زندگی خود را بگذرانيد.

پس از سخنرانی حجت الاسلام مكارم، سرهنگ «حيدريان»، مسؤول عمليات سپاه برخوار و ميمه در خصوص مقابله بسيجيان با ناآرامی‌ها به سخنرانی پرداخت.

وی با اشاره به اينكه هيچ زمانی، جهان از جنگ فارغ‌نبوده گفت: به عنوان مثال از سال‌های 1945 تا 1990 تنها 20 روز هيچ جنگی در دنيا نبوده و به طور كلی در قرن بيستم بيش از 220 جنگ اتفاق افتاده و 200 ميليون تلفات انسانی به وقوع پيوسته است، در كشور ايران نيز پس از انقلاب شكوهمند اسلامی به‌دليل بغض و كينه دشمنان، هميشه شاهد جنگ بوده‌ايم پس نياز است كه مقابله با دشمن را بياموزيم.

وی افزود: به غير از دوران 8 سال دفاع مقدس كه دشمن را به تسليم شدن واداشتيم، در روزهای ديگر نيز بيگانگان به خاطر اينكه ديدند نمی‌توانند از طريق نظامی به ما ضربه‌ بزنند به بهانه‌های مختلف جنگ‌های روانی در كشور راه انداختند، نمونه آخر آن انكار ايران هسته‌ای از سوی آمريكا و اروپائيان است، آنان می‌خواهند با ايجاد جنگ‌های روانی و سياسی ايران را كشوری جنگ طلب معرفی كنند اما ما با قدرت هرچه تمام‌تر از حق قانونی خود دفاع خواهيم كرد.

منبع:خبرگزاری قرآنی ایران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo