شهید آوینی
 
اعلام سه روز عزای عمومی در عراق در پی انفجار برنامه ریزی شده مرقد امامین عسکریین در سامراء

هیئت علمای اهل سنت و جریان صدر، هتاکی امروز تروریستهای تکفیری با منفجر کردن گلدسته های حرمین امامین عسکریین در سامراء را محکوم کردند و مقتدی صدر نیز سه روز عزای عمومی اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری کویت،سخنگوی هیئت علمای اهل سنت عراق درواکنش به وقوع انفجار درمرقد امامین عسکریین در سامراء، نیروهای امنیتی را مسئول وقوع این حادثه خواند.

این شخصیت عراقی در ادامه تصریح کرد: صبح امروز انفجاربمب در دو مناره حرمین امامین عسکریین به وقوع پیوست.

همچنین جریان صدر برای بررسی چالش های این انفجار، تشکیل جلسه می دهد.

"صالح العکیلی" از رهبران جریان صدردرباره این نشست گفت : بعد از نشست بیانیه ای صادرمی شود که مردم عراق به آرامش و خویشتن داری و کشیده نشدن به سوی اهداف شوم دشمنان دعوت می شوند.

یک منبع امنیتی درباره حجم خسارت های وارده به دو مناره حرمین امامین عسکریین تصریح کرد: این حادثه خسارت های زیادی برجای گذاشت.

بعد از وقوع انفجارصبح امروز، نیروهای امنیتی عراقی و نظامیان آمریکایی به شکلی گسترده درخیابان های منتهی به حرم درمرکز شهرسامراء مستقر شدند و همچنین در این شهر مقررات منع آمد وشد برقرار شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، صبح امروز دو انفجار درکمترین فاصله زمانی حدود ساعت 9 به وقت محلی به وقوع پیوست که به دنبال آن مناره های حرمین امامین عسکریین در سامراء (125 کیلومتری شمال بغداد) فرو ریخت.

"صالح الحیدری" رئیس اوقاف شیعیان گفت : این برای دومین باراست که تکفیری ها و تروریست ها به طور منظم و ازپیش برنامه ریزی شده، حرمین امامین عسکریین را منفجر می کنند آنان می خواهند از این طریق فتنه انگیزی کند.

ازسوی دیگر مقتدی صدر روحانی شیعه عراقی نیز درباره این انفجار با متهم کردن اشغالگران به دست داشتن دراین انفجار، دستان پنهان اشغالگران را مسئول این جنایت عنوان کرد.

وی همچنین سه روز عزای عمومی در عراق اعلام کرد.

حرمین امامین عسکریین در22 فوریه سال 2006 میلادی نیزهدف حمله تروریست ها قرارگرفت که به دنبال آن این گنبد آن ویران شد و بعد از این عملیات خرابکارانه در درگیری مذهبی که بین مردم عراق به وجود آمد شمار زیادی کشته شدند.

 

منبع:خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo