شهید آوینی
 
برگزاری مراسم هجدهمين سالگرد ارتحال بنيانگذار انقلاب اسلامی در كرمان

مراسم هجدهمين سالگرد ارتحال بنيانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمينی(ره) با شكوه خاصی با حضور گسترده مردم كرمان در مسجد جامع اين شهر برگزار شد.

در اين مراسم نائب رييس دوم مجلس در سخنانی با اشاره به اين كه اصل ولايت فقيه و جمهوريت به عنوان دو فراز برجسته قانون اساسی جمهوری اسلامی ايران است اعلام كرد: نهادينه شدن اصل ولايت فقيه در قانون اساسی زمينه اسلاميت نظام را فراهم كرده است.

حجت‌الاسلام سيد «محمدحسن ابوترابی» در ادامه افزود: اگر اين دو فراز در قانون اساسی نبود اكنون شاهد يك نظام مردمی برآمده از آرای مردم نبوديم و راه برای وابستگی به بيگانه فراهم می‌شد.

نائب رييس دوم مجلس همچنين با اشاره به جايگاه رفيع رهبر كبير انقلاب اسلامی گفت: امام خمينی(ره) از قلب، جان و روح مردم و دين می‌جوشيد و می‌خروشيد.

وی گفت: امام به‌شدت با انحرافات در نظام اسلامی مخالفت می‌كرد و وقتی امام مشاهده كرد در يكی از سطوح نظام انحرافی شكل گرفته با دست قدرتمند و انديشه تيزبين در برابر اين انحراف ايستاد.

ابوترابی افزود: اگر امام نبود امروز در نوك هرم دولت اسلامی شخصيتی فرزانه، فقيهی هوشمند، تيزبين، دارای اشراف به مسايل جامعه و هدايت‌گر مردم وجود نداشت.

وی در ادامه با اعلام اين كه از بدو پيروزی انقلاب اسلامی كارهای بزرگی صورت گرفته است گفت: اما امروز هنوز با كشور اسلامی ايده‌آل فاصله زيادی داريم.

نائب رييس دوم مجلس تأكيد كرد: به هر ميزان كه راه برای برچيده شدن فساد از سطوح مختلف جامعه فراهم شود و فقر از جامعه رخت بربندد راه برای گسترش عدالت در سطوح مديريتی هموارتر می‌شود.

وی اعلام كرد: راه عزت اين ملت از توليد هرچه بيشتر ثروت برای زدودن فقر و محروميت از جامعه می‌گذرد.

لازم به ذكر است در اين مراسم قاريان برجسته قران آياتی چند از كلام‌الله مجيد را قرائت كرد و مداحان نيز با مرثيه‌سرايی در منقبت اهل بيت(ع) ياد و خاطره امام راحل را گرامی داشتند.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo