شهید آوینی
 
ارسال 220 مقاله به كميته علمی همايش امام خمينی(ره) در قلمرو دين

دبير كميته علمی دومين همايش بين‌المللی امام‌خمينی(ره) در قلمرو دين از ارسال 220 مقاله به كميته علمی اين همايش خبرداد و گفت: مجموعه آثار مقالات رسيده در 22 جلد منتشر شده است.

به نقل از سايت خبری آينده روشن، «قاضی‌زاده» دبير علمی همايش بين‌المللی امام خمينی(ره) در قلمرو دين، از ارسال 220 مقاله به دبيرخانه علمی اين همايش خبر داد و گفت: بر اساس ارزيابی هيئت داوران 110 مقاله شايسته انتشار و 150 مقاله قابل انتشار به صورت چكيده انتخاب شده است.

دبير علمی همايش بين المللی امام‌ خمينی(ره) در قلمرو دين با بيان اين كه مقالات و آثار رسيده در 22جلد منتشر شده است، گفت: مبانی كرامت انسان، كرامت انسان در قرآن و سنت، آثار حقوقی كرامت انسان، كرامت انسان در انديشه و سيره امام خمينی و مقالات خارجی و ماخذ شناسی و چكيده مقالات و مجموعه ميزگيردها و جلسات از جمله عناوين مقالات منتشر شده است.

قاضی زاده تشكيل ميزگرد و جلسات علمی با انديشمندان، انتشار نشريه كرامت انسان به منظور مباحث قابل تحقيق و پژوهش، طراحی و پژوهش سايت كرامت انسان را از مهمترين فعاليت‌های يك ساله كميته علمی همايش بين‌المللی امام خمينی در قلمرو دين برشمرد.

دبير علمی همايش بين المللی امام خمينی در قلمرو دين از فرمان هشت ماده امام به عنوان منشور كرامت ياد كرد و خاطر نشان كرد: كرامت انسان در دوران ناكرامتی امروز بيش از پيش لازم به بازپروری است.

وی جايگاه كرامت انسان در انديشه اسلامی را سترگ دانست و گفت: به روايت قرآن‌كريم خداوند انسان را در بهترين شرايط زمانه آفريد و در مراحل تكوين انسان از رميدن روح خويش در انسان ياد كرد و هنگام آفرينش انسان به خود تبريك گفت و به ملائكه كه خود از بندگان مكرم پروردگار هستند دستور سجده به انسان را داد.

قاضی‌زاده در پايان گفت: خداوند بدين سان كرامت ذاتی انسان را تبيين كرد و تا روشن شود كه خداوند كه در نخستين آيات قرآن خود را به كريم‌ترين ستود و كرامت و شرافت را كه از برترين صفت خود اوست به انسان نيز عطا كرد.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo