شهید آوینی

 
برگزيدگان مسابقه ادبی «پرچم سه‌رنگ من» معرفی شدند

كودكان و نوجوانان ايرانی در يك مسابقه‌ی ادبی، احساس و عشق خود را به پرچم سه‌رنگ و جاودان ايران در قالب شعر، داستان و قطعه‌ی ادبی ابراز كردند.

به نقل از روابط عمومی كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان، دل‌نوشته‌های كودكان 6 تا 16 ساله‌ی ايرانی در مسابقه‌ای باعنوان «پرچم سه‌رنگ من» شركت داده شد و برگزيدگان اين رقابت ادبی كه فراخوان آن در دهه‌ی فجر انقلاب اسلامی در سال 1385 اعلام شده بود معرفی شدند.

بر اين اساس در بخش قطعه‌ی ادبی و تحقيق «صفورا مولايی» از تهران با نوشته‌ی «مشق پروانه‌ها» رتبه‌ی اول اين مسابقه را كسب كرد و پس از وی، تحقيقی با عنوان «سرود ملی ايران» كار گروهی «صبا مؤمنی‌صدر»، «بيتا سادات‌حاتمی» و «نرگس رفيعی‌نژاد» از تهران رتبه‌ی دوم و نوشته‌های «معصومه عباسی» از چهارمحال و بختياری و «هانيه حيدريان» از كاشمر خراسان رتبه‌ی سوم را به طور مشترك به خود اختصاص دادند.

در رشته‌ی داستان هم دو داستان «هميشه در اهتزاز» ‌كار «صفورا مولايی» از تهران و «كاردستی» كار «تيمور قادری» از كامياران كردستان اول و دوم شدند و شعر «حميدرضا شاهقليان» كودك 9 ساله‌ی شهركردی مقام اول بخش شعر را به دست آورد و پس از او نيز «فايزه صفاريان» و «ريحانه ناطقی» از تهران به طور مشترك در اين بخش دوم شدند.

مسابقه‌ی «پرچم سه‌رنگ من» توسط كانون و با همكاری گروه كودك و نوجوان شبكه‌ی دوم سيما و با هدف آشنا ساختن بچه‌های ايرانی با پرچم جمهوری اسلامی و تقويت حس ميهن‌دوستی و بالا بردن توانايی‌ها و خلاقيت‌های ادبی آنان برگزار شد.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo