شهید آوینی

 
آيت‌الله موسوی اردبيلی: مبارزه با بدحجابی نيازمند حركت گسترده فرهنگی است

مبارزه با بدحجابی نيازمند يك حركت گسترده فرهنگی است كه بيان اهميت و دلايل حجاب به صورت منطقی برای زنان جامعه يكی از اين راه‌ها است.

آيت‌الله العظمی «موسوی اردبيلی» از مراجع تقليد، در ديدار رييس دفتر تبليغات اسلامی و اعضای دبيرخانه «هم‌انديشی حجاب، اختيارات و مسووليت‌های دولت اسلامی»، حجاب را شعار مهم اسلام دانست و گفت: اكنون كه حجاب به شعار حساس و جهانی اسلام تبديل شده، دشمنان آن‌را مورد حمله قرار داده‌اند.

وی در ادامه از حجاب به عنوان مساله جدی جامعه ياد كرد و گفت: نبايد نحوه گفتار و عمل ما در مورد حجاب و ساير احكام اسلامی متناقض باشد.

موسوی اردبيلی با بيان اين‌كه محققان و پژوهشگران در بررسی حجاب به همه ابعاد آن توجه می‌كنند گفت: در بررسی‌های علمی بايد ديدگاه‌ها و نظرات اسلام را به دور از ديدگاه ديگران كه بعضاً همراه با خرافه هستند، برای جامعه بيان كرد.

وی تصريح كرد: امروز حجاب به يك مساله جهانی و فراتر از دنيای اسلام تبديل شده كه صف‌بندی‌های مختلفی هم در مقابل آن وجود دارد.

موسوی‌اردبيلی خاطر نشان كرد: اين هم انديشی بايد در پی آن باشد تا احكام اسلام را با بهره‌گيری از قرآن، سنت و سيره نبوی و اهل بيت (ع) و زبان قابل فهم برای مردم بيان كند.

در ابتدای اين ديدار حجت‌الاسلام والمسلمين ربانی، رييس دفتر تبليغات اسلامی و مبلغی رييس پژوهشكده فقه و حقوق از شكل‌گيری و برگزاری اين هم‌انديشی گزارشی ارائه دادند.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo