شهید آوینی

 
همايش علمی «انديشمندان در حوزه فرق و مذاهب» در استان گلستان برگزار می‌شود

همايش علمی «انديشمندان در حوزه فرق و مذاهب» 30 ارديبهشت‌ماه جاری با هدف تقويت وحدت، همبستگی و هم‌گرايی دينی ميان پيروان مذاهب اسلامی در استان گلستان برگزار می‌شود.

به نقل از روابط عمومی اداره‌كل تبليغات اسلامی استان گلستان، اين همايش در راستای تقويت وحدت، همبستگی و همگرايی دينی بين پيروان مذاهب اسلامی و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان در ايجاد اختلاف و تفرقه در تالار «فخرالدين اسعد گرگانی» شهر گرگان برپا می‌شود.

در پی اعلام فراخوان اين مقاله در مجموع 266 مقاله از محققان و دانش‌پژوهان به دبيرخانه آن ارسال شده است كه مقالاتی با موضوع‌های شيوه‌های گسترش و تقويت وحدت اسلامی و تعامل بين پيروان مذاهب اسلامی، بررسی سيره عملی پيامبر اعظم (ص) در تقويت وحدت مسلمانان، اديان آسمانی و آينده بشريت (مصلح جهان) از جمله آنهاست.

همچنين بررسی چگونگی پيدايش وهابيت و مبانی فكری آن، نقد و بررسی تفكرات و شبهات وهابيت، وحدت امت اسلامی و احيای ارزش‌های انسانی، نقش انقلاب اسلامی در احيای جهاد اسلامی و مواجهه با استكبار جهانی و بررسی انديشه حضرت امام خمينی (ره) در تقويت ملل اسلامی از ديگر مقاله‌هايی است كه تاكنون به دبيرخانه اين همايش ارسال شده است.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo