شهید آوینی

 
رهبران مسلمان میشیگان به نشانه وحدت شیعه و سنی تفاهم نامه اخلاقی بین مذاهب آمریکا را امضا کردند

به نقل از منابع اینترنتی، رهبران مسلمان شیعه و سنی میشیگان روز پنجشنبه 20 اردیبشهت ماه تفاهم نامه اخلاقی بین مذاهب شیعه و سنی را در انجمن اسلامی حکمت، مسجد شیعه در دیربورن هایت به امضا رساندند تا از اهانت به یکدیگر با کلامی که موجب انزجار می شود جلوگیری کنند.

امام محمد الهی رئیس انجمن اسلامی حکمت گفت: ما در این مراسم شرکت کردیم تا خود را نسبت به میثاق سازنده ارتباط متعهد کنیم، همه ما مسئولیت داریم در راه صلح گام برداریم.

برخی از مسلمانان اظهار داشتند که این سند غیرضروری است و تفاوت قابل توجهی میان مسلمانان آمریکایی وجود ندارد و چنین میثاقی ممکن است به بحثهای ضداسلامی دامن بزند.

اما حامیان این تفاهم نامه اخلافی استدلال کردند که چنین میثاقی از وحدت مسلمانان آمریکا حمایت می کند.

ویکتور قالیب بگ رئیس شورای سازمانهای اسلامی میشیگان گفت: این میثاق در لس آنجلس، شیکاگو و بسیاری از شهرهای آمریکا امضا شده و می توان آن را سازنده توصیف کرد.

ادی الوان سخنگوی بزرگترین مسجد در ایالات متحده از مرکز اسلامی آمریکا در دیربورن ضرورت همکاری میان رهبران دینی و مشاهده آن توسط عموم را مورد تأکید قرار داد.

برخی از رهبران مسلمان همچنین اظهار داشتند که این تفاهم نامه می تواند از تفرقه میان شیعه و سنی که برخی آن را به جنگ عراق نسبت می دهند نیز جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo