شهید آوینی

 
آموزش طلاب با محوريت فعاليت‌های پژوهشی و تفسيری قرآن

معاونت تبليغ و آموزش‌های تخصصی حوزه علميه قم، سعی دارد با برپايی شيوه آموزشی سفيران هدايت، آموزش طلاب را به سمت و سوی فعاليت‌های پژوهشی و تفسيری قرآن هدايت كند.

حجت‌الاسلام والمسلمين «نبوی» معاون تبليغ و آموزش‌های تخصصی حوزه علميه قم، با بيان اين مطلب فوق گفت: در حوزه‌های علميه كه به شيوه‌های قديمی آموزش طلاب را برعهده داشته‌اند كمتر به مسائل تفسير و پژوهشی پرداخته می‌شد اما اين معاونت سعی دارد با برپايی شيوه آموزشی سفيران هدايت آموزش طلاب را به سمت و سوی فعاليت‌های پژوهشی و تفسيری قرآن هدايت كند.

وی افزود: در شيوه سفيران هدايت كليه تمرين‌ها و آموزش‌ها با محوريت قرآن انجام می‌شود، به عنوان مثال دروس نحوه و صرف در گذشته از روی كتب اشعار عرب آموزش داده می‌شد اما در شيوه سفيران هدايت آموزش صرف و نحو از روی قرآن انجام می‌شود.

نبوی در ادامه اضافه كرد: شيوه آموزش طلاب بايد طوری باشد كه مشكلات گذشته طلاب مرتفع شود و طلاب آموزش ديده شده با امور قرآنی به طور كامل آشنا شوند.

معاونت تبليغ و آموزش‌های تخصصی حوزه علميه قم گفت: شيوه سفيران هدايت نوعی شيوه آموزشی است كه در آن طلاب و دانش‌آموزان حوزه‌ها با آموزش ديدن دروس تفسير قرآن، تاريخ معصومين و آشنايی با شبهات، با كليه معيارهای دينی و اسلامی و قرآنی آشنا شده و ديگر مشكل كمبود فعاليت‌های پژوهشی و قرآنی در بين طلاب وجود نخواهد داشت.

وی در پايان اظهار كرد: اين شيوه بر اساس مصوب شورای عالی حوزه علميه قم طراحی شده و در حال حاضر در 25 مدرسه علميه در حال اجرا است و هدف اصلی آن كاهش و مرتفع ساختن كاستی‌های آموزشی در حوزه‌های علميه است كه سعی خواهد شد اين شيوه آموزشی در كليه حوزه‌ها به اجرا درآيد.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo