شهید آوینی

 
دبيركل جامعه اسلامی دانشجويان:پيش‌ شرط تحقق آرمان امام (ره) حذف عوامل سكولار است

اگر بخواهيم به سمت آرمان دانشگاه اسلامی مدنظر امام راحل (ره) قدم برداريم، پيش‌شرط آن حذف همه عوامل سكولار از سطح دانشگاه است.

مجتبی ابراهيمی دبيركل جامعه اسلامی دانشجويان  ارزيابی خود از حوادث اخير دانشگاه اميركبير و تهران را با توجه به شرايط زمانی و مكانی خاص اين حوادث (روز كارگر و معلم و در محيط دانشگاه) بيان كرد.

وی در اين‌باره تصريح كرد: فجايعی كه در اين روزها رخ داده، عوامل و ريشه‌های مختلفی دارد و معتقدم هم عوامل خارجی در اين حوادث دخيل بوده‌اند و هم با مستنداتی كه در اختيار دارم، نقش عوامل داخلی را نيز موثر می‌دانم.

ابراهيمی در كنار موارد فوق از گروهی نام برد كه با وجود اينكه در جريان امر نبودند، ولی از اين فرصت استفاده می‌كردند و به دنبال ماهی گرفتن از آب گل آلود بود‌ه‌اند.

دبيركل جامعه اسلامی دانشجويان در بخشی از صحبت‌ها‌ی خود به توضيح و تشريح نقش عوامل بيگانه پرداخت و تصريح كرد: نگاه من به نقش عوامل بيگانه در حوادث به اين شكل نيست كه هر اتفاقی در داخل كشور افتاد، بدون منطق به عوامل خارجی نسبت دهيم، ولی وقتی می‌شنويم علاوه بر بودجه‌ای كه در آمريكا صرف براندازی نظام می‌شود، در ساير كشورها همانند هلند نيز اين اتفاق می‌افتد و برخی از سران اين گروه‌ها به راحتی در خارج از كشور از تلاش برای براندازی نظام حرف می‌زنند، به راحتی با در كنار هم قرار دادن اين عوامل، متوجه می‌شويم كه خيلی نيز اين امر بی‌منطق و بی‌دليل نيست.

ابراهيمی هدف عوامل داخلی اين حوادث را در چند بخش تقسيم كرد و گفت: هدف نخست مقابله با رهبری نظام و نص صريح فرمايشات ايشان در نامگذاری امسال است. مقام رهبری امسال را سال «اتحاد ملی و انسجام اسلامی» ناميدند، عده‌ای عليه اين حركت و تنها بعد از 2 ماه از اين نامگذاری، روی سه نقطه حساس نظام كار كردند. اين فعال جنبش دانشجويی، كارگران، معلمان و دانشجويان را سه نقطه حساس نظام عنوان كرد و توضيح داد: اين جريان‌ها، كارگران و معلمان را با دشمن خارجی روبرو نكرده‌اند، بلكه آنها راه با خود و مسئولين طرف كردند و با اين كار نشان دادند كه اتحاد داخلی هدف آنها بود‌ه است.

عده‌ای نيز كسانی هستند كه به فرموده امام راحل از ابتدا نيز همراه انقلاب نبوده‌اند؛ اين جملات بخش از صحبت‌های ابراهيمی پيرامون عوامل حوادث اخير است.
وی ادامه داد: در اين حوادث گروهی كه بنده به آنها صفت طلحه و زيبری می‌دهم؛ كسانی كه اگر پست داشته باشند و منفعتی ببرند، همه چيز را از جمهوری اسلامی می‌دانند، ولی اگر مردم آنها را كنار بگذارند، همه چيز را خلاف قانون می‌دانند و پا را از انقلاب اسلامی فراتر می‌گذارند و حتی به اسلام هم توهين می‌كنند.

دبيركل جامعه اسلامی با اشاره به فرموه امام راحل مبنی بر اينكه دانشگاه و حوزه‌های علميه منشا سعادت يك كشور هستند، تصريح كرد: در پشت پرده اين حوادث يكسری دشمنان آگاه نشسته‌اند كه می‌دانند كجا را بايد هدف قرار دادند، ولی با هوشياری بسيجيان و دانشجويان به اهداف خود نمی‌رسند.

ابراهيمی در ادامه به مضمون سخنان مقام معظم رهبری در اصفهان مبنی بر اينكه امروز اگر جوانان ما در دفاع از انقلاب و آرمان‌های آن از لحاظ كميت و كيفيت نسبت به جوانانی كه انقلاب كردند و در جبهه‌ها حضور پيدا كردند، بيشتر نباشد، كمتر نخواهد بود، اشاره كرد و افزود: عده‌ای فكر می‌كردند ديگر تفكر بسيجی وجود ندارد و اگر به مقدسات توهين شود، عده‌ كمی به مخالفت بر می‌خيزند.

وی اين طرز فكر را اشتباه خواند و گفت: بايد خطاب به آنها گفت كه جنبش دانشجويی مسلمان، نشان داده كه اگر قرن‌ها از عمر انقلاب اسلامی بگذرد، حاضر نيستند از مسائل آرمانی و اعتقادات خود يك ذره عقب‌نشينی كنند.

دبيركل جامعه اسلامی دانشجويان با بيان اينكه گروهی قصد تست آستانه تحريك دانشجويان را داشتند و به دنبال آن بودند كه فضای بی‌خيالی و بی‌رغبتی را در دانشگاه حاكم سازند، ادامه داد: ولی همه جواب خود را گرفتند، همان كسانی كه در روز اول وقايع اميركيبر بيانيه‌ صادر می‌كردند، اكنون به نقش خود در اين مسائل اعتراف كرده‌اند.

وی ادامه داد: اگر بخواهيم به سمت آرمان دانشگاه اسلامی مدنظر امام راحل (ره) قدم برداريم، پيش‌شرط آن حذف همه عوامل سكولار از سطح دانشگاه است. در هيچ كجای دنيا شما حكومتی را سراغ نداريد كه روی عده‌ای سرمايه‌گذاری كند تا عليه خود آن حكومت فعاليت كنند. متأسفانه اين اتفاق در جمهوری اسلامی افتاده است.

دبيركل جامعه اسلامی دانشجويان توضيح داد: ما با بودجه جمهوری اسلامی به اساتيد و افرادی در دانشگاه‌ها بها می‌دهيم كه عليه جمهوری اسلامی كار می‌كنند. وی تأكيد كرد كه اگر اين افراد در دولت نهم كه شعار بازگشت به آرمان‌های اول انقلاب را مطرح كرده، از محيط دانشگاه حذف نشوند، جای تعجب بسيار دارد.

ابراهيمی خط امام (ره)‌ را ميزانی برای تشخيص حضور افراد در دانشگاه دانست و اظهار كرد: اگر اين اتفاق رخ دهد، همه افرادی كه در اين خط نيستند، از دانشگاه كنار می‌روند و اين يك اقدام انقلابی است.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo