شهید آوینی

 
آيت‌الله صافی‌گلپايگانی: حجاب نشان‌دهنده شخصيت و هويت زن مسلمان است

حجاب نشان‌دهنده هويت و شخصيت اجتماعی زن مسلمان است كه غرب در جريان حركت استعماری خود همواره در صدد كم اهميت نشان دادن آن است.

به نقل از مركز خبر حوزه، آيت‌الله العظمی «صافی گلپايگانی» از مراجع تقليد در ديدار با مسئولان برگزاری هم‌انديشی حجاب، اختيارات و مسئوليت‌های دولت اسلامی گفت: حجاب يكی از ضروريات دين و از مسايل جامع الاطرافی است كه در دين اسلام بر آن تأكيد شده است.

معظم‌له يادآور شد: از شاخصه‌ها و امتيازات جوامع اسلامی در برابر ديگر ملل، عفاف زنان و گسترش فرهنگ حجاب در بين آنان به همراه عدم اختلاط زن و مرد به شيوه غربی است. وی افزود: پس از پيروزی انقلاب اسلامی، شاهد گسترش فرهنگ حجاب در جامعه بوديم كه از زمان پهلوی همواره درصدد از بين بردن آن بودند.

اين مرجع تقليد در ادامه گفت: هر چند برخی بدحجابی‌ها در جامعه ديده می‌شود، ولی اين وضعيت با قبل از پيروزی انقلاب قابل مقايسه نيست، اما نبايد نسبت به توطئه غرب در رواج بدحجابی غفلت كنيم.

وی با بيان اينكه از يك قرن اخير در كشورهای اسلامی همچون تركيه، مصر، افغانستان، ايران و ... با ترويج فرهنگ بی‌حجابی درصدد نفوذ خود بوده است گفت: غرب می‌داند حجاب نشان‌دهنده هويت جامعه است و تا آن‌را خدشه دار نكند در ميان ملل اسلامی نفوذ پيدا نخواهد كرد و تثبيت حكومت رضاخان در ايران نيز پس از مسأله كشف حجاب صورت گرفت.

آيت‌الله العظمی صافی گلپايگانی تصريح كرد: حفظ شخصيت اسلامی جامعه به حجاب وابسته است و اگر اين مسأله ناديده گرفته شود، شخصيت جامعه اسلامی مخدوش می‌شود. وی با بيان اينكه حجاب را در جامعه بايد نهادينه كنيم، گفت: همه مسئولان فرهنگی جامعه بايد با دقت و درك مسأله حجاب وارد ميدان شوند و اهميت حجاب را بيان كنند و زنان جامعه بايد بدانند آن‌چه اسلام در مورد حجاب مطرح نموده، برای حفظ شخصيت آن‌ها است.

آيت‌الله العظمی صافی گلپايگانی، با اشاره به حضور زنان در سطح جامعه ادامه داد: زنان ما بايد با يك حجاب‌اسلامی در ادارات حاضر شوند و رسانه‌ها و صدا و سيما نقش مهمی در گسترش فرهنگ حجاب دارند.

در ابتدای اين ديدار حجت‌الاسلام‌ و المسلمين سيد حسن ربانی رئيس دفتر تبليغات اسلامی حوزه علميه قم و حجت‌الاسلام‌و المسلمين احمد مبلغی رئيس پژوهشكده فقه و حقوق به ارائه توضيحاتی در مورد برگزاری اين هم‌انديشی پرداختند.

گفتنی است، هم‌انديشی حجاب مسئوليت‌ها و اختيارات دولت اسلامی 10 خرداد به ابتكار پژوهشكده فقه و حقوق پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی وابسته به دفتر تبليغات اسلامی حوزه علميه در قم برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo