شهید آوینی

 
پژوهشگاه مجازي فرهنگ و انديشه اسلامي راه‌اندازي مي‌شود

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي از راه‌اندازي پژوهشگاه مجازي فرهنگ و انديشه اسلامي خبر داد.

به نقل از روابط عمومي پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي ، علي اكبر رشاد، رئيس پژوهشگاه و عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي در غرفه انتشارات پژوهشگاه فرهنگي و انديشه اسلامي با حضور در بيستمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب و در جمع خبرنگاران گفت: پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي در يك حوزه وسيع در 14 گروه علمي و سه پژوهشكده در زمينة هاي معرفت شناسي، فلسفه، كلام، اخلاق ، عرفان ، فقه و حقوق، سياست، غرب شناسي و تاريخ تمدن فعاليت مي‌كند. وي افزود: وجه غالب در اين فعاليت‌ها ، وجه فلسفي است و در اكثر حوزه‌ها نگاه فلسفي بر وجوه ديگر غلبه دارد.

عضو شواري عالي انقلاب فرهنگي اظهار داشت: پرداخت به مباحث نو و ارائه نظريه‌هاي جديد، پاسخگويي به نيازهاي نخبگان از طريق نشريات و ايجاد وحدت ميان حوزه و دانشگاه از ويژگي‌هاي آثار و فعاليت‌هاي پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي است.
رشاد با اشاره به اين مطلب بيان داشت: افرادي كه در پژوهشگاه فعالند در سطح بالاي علمي ( دكترا) و حوزوي( تا حد مقام اجتهاد) قرار دارند و به هر دو حوزه اشراف كامل دارند.

وي تصيرح كرد: پژوهشگاه با داشتن اين ويژگي ها تنها به عنوان يك دستگاه دروني در كشور نيست بلكه در جهان در سطح اثرگذاري عمل مي كند.
رئيس پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي خاطر نشان كرد: هم اكنون پژوهشگاه مجازي با هدف پاسخگويي به نيازهاي جهاني به زبان‌هاي مختلف در حال طراحي است و مرحله سخت افزاري آن به اتمام رسيده است. در اين پژوهشگاه مجازي افزون بر 600 جلد كتاب منتشر شده به قلم اعضاي هيئت علمي پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي همزمان به زبان‌هاي عربي، انگليس، آلماني و بوسنيايي ترجمه مي شود.

رشاد كانون انديشه جوان را شاخه دانشجويي پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي خواند و اظهار داشت: اين كانون با اطلاعي كه از صحنه فكري دانشجويان دارد،‌آثار مورد نياز آن‌ها را توليد مي‌كند.
وي در خصوص مركز دانشنامه‌ها يادآور شد: اين مركز يك موسسه مستقل در پژوهشگاه است و مسئوليت و مديريت امور فني دانشنامه هايي كه در پژوهشگاه تعريف مي‌شوند را برعهده دارد.

منبع: خبرگزاری فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo