شهید آوینی

 
كتابخانه الكترونيكی مركز اطلاعات و مدارك اسلامی راه اندازی شد

كتابخانه الكترونيكی مركز اطلاعات و مدارك اسلامی دفتر تبليغات اسلامی حوزه علميه قم با بيش از هزار عنوان كتاب راه اندازی شد.

دبير همايش اصطلاح‌نامه و كاربرد آن در محيط الكترونيك با اعلام اين خبر گفت: در حال حاضر كتابخانه در مرحله آزمايشی است كه پس از بررسی‌های نهايی كار خود را تا قبل از برپايی همايش اصطلاح‌نامه و كاربرد آن در محيط الكترونيك آغاز خواهد كرد.

وی، دسترسی به كتاب‌ها در اين پايگاه را آزاد دانست و گفت: تمامی كتاب‌هايی كه در اين پايگاه عرضه شده‌اند به صورت تمام متن هستند و كاربران می‌توانند با مراجعه به اين پايگاه از كتاب‌های موجود استفاده كنند.

طاهری با اشاره به برخی امكانات كاربردی اين كتابخانه گفت: از امكانات كاربردی اين كتابخانه می‌توان به دسترسی كاربران به چكيده كتاب‌ها، مشخصات آن‌ها و قابليت جست و جوی مفهومی در متن كتاب‌ها اشاره كرد كه در نسخه نهايی اين كتابخانه امكانات بيشتری نيز قرار خواهد گرفت.

دبير همايش اصطلاح‌نامه و كاربرد آن در محيط الكترونيك اظهار كرد: در آينده‌ای نزديك تمامی اطلاعات موجود در كتابخانه الكترونيكی مركز اطلاعات و مدارك اسلامی با اطلاعات اين مركز يكپارچه خواهد شد، كه اين امر به دسترسی كاربران به اطلاعات كمك شايانی می‌كند.

وی با اشاره به ساماندهی توصيفی اطلاعات در اين پايگاه گفت: با توجه به ساماندهی توصيفی اطلاعات در اين كتابخانه، كاربران می‌توانند به صورت مفهومی در اطلاعات و كتاب‌های اين پايگاه به جست و جو بپردازند و به عنوان مثال يك كاربر با جست و جوی كلمات مترادف و هم خانواده به موضوع اصلی هدايت می‌شود.

طاهری درباره نسخه نهايی اين كتابخانه گفت: پيش‌بينی می‌كنيم كه در نسخه نهايی اين كتابخانه علاوه بر بيش از 15 هزار عنوان كتاب، مجموعه صوت، فيلم و تصاوير نيز قرار گيرد.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo