شهید آوینی

 
استقبال از آثار استاد «مطهری» و دكتر «شريعتی» در تركيه

استقبال فراوان مردم مسلمان تركيه از كتب استاد شهيد مطهری و دكتر شريعتی باعث تجديد چاپ برخی از آثار اين بزرگان در اين كشور شد.

به نقل از روابط عمومی مركز رايزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ايران در آنكارا، «تونجر ناملی» مدير انتشارات «فجر» اظهار كرد: كتاب «خاتميت»، تأليف استاد مطهری اولين بار در سال 1989 به زبان تركی استانبولی ترجمه و منتشر شد و با توجه به استقبال خوانندگان، اين كتاب برای بار دوم تجديد چاپ شده و در اختيار علاقه مـندان قرار گرفت.

ناملی گفت: يكی ديگر از آثار شهيد مطهری كه از سوی اين ناشر ترجمه و منتشر شده، كتاب «اسلام و مقتضيات زمان» است كه در سال 2000 ميلادی به چاپ رسيده است.

مدير انتشارات فجر خاطرنشان كرد: در دهه نود ميلادی آثار روشنفكرانی مانند شهيد مطهری در تركيه با استقبال بسياری مواجه شد و تعدادی از ناشران ترك آثار اين متفكر بزرگ را ترجمه و منتشر كردند.

وی در ادامه افزود‌: غير از آثار شهيد مطهری، آثار برخی ديگر از دانشمندان و روشنفكران ايران از جمله علامه «محمد تقی جعفری»، «محمد خاتمی»، دكتر «شريعتی»، دكتر «سروش»، «مهدی بازرگان»، «خواجه نصيرالدين طوسی» و «امام محمد غزالی» نيز از سوی اين انتشارات ترجمه و چاپ شده است.

همچنين٬‌ حقوق تأليف و انتشار آثار دكتر شريعتی از سوی همسر وی به انتشارات فجر واگذار شده و اين انتشارات قرار است كليه آثار وی را منتشر كند.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo