شهید آوینی

 
حجت الاسلام صاحب الزمانی:پايداری زندگی الهی بر پايه استفاده از مال حلال است

قرآن، مال حلال را قوام زندگى معرفی و توصيه به دوری از ضايع سازی آن كرده است .

حجت الاسلام والمسلمين «صاحب الزمانی»با بيان اين مطلب گفت:اسلام به مال و ثروت با نظر مثبت نگريسته و آن را يكى از اسباب مؤثر زندگى می داند و مردم رانـسـبت به جمع ، حفظ و انفاق آن تشويق و نسبت به رعايت حقوق الهى آن ترغيب و توصيه كرده است.

وی ادامه داد: اسـلام بـر خـلاف تـصـور و بـرداشت مردم ، داشتن مال و ثروت را محدود نمى كند به طوری كه اگر در تـعـبيرات و واژه هایى كه در قرآن و روايات ، در مورد ثروت به كار رفته دقت كنيم، در مى يابيم كه اسلام تصوير روشن و گويایى از اين موضوع دارد.

«صاحب الزمانی » خاطر نشان كرد: مـال و ثروت در انجام برخى از عبادات لازم است بگونه اى كه بدون آن ، بعضى از فضيلتها از دست رفته و برخى ازفرايض انجام نمی شود كه يكی از اين فريضه ها جهاد می باشد به طوری كه قرآن جهاد مالى را همانند جهاد بدنى می داند و كسانى را كه بخشى از هزينه هاى جنگى و نيازهاى مالى جبهه حق را تا مين مى كنند، هم رديف سلاح بردوشان خط مقدم مى داند.

وی تصريح كرد: اسلام با نكوهش تكاثر مال و اندوختن ثروت می گويد، جمع مال اگر هدف قرار گيرد، انسان خود در خدمت ثروت قرار داده و ماهيت انسانى اش را از دست داده و در آثار زيانبار ثروت اندوزى كه انحراف فكری، فساد اخلاقی و نگون بختی اخروی می باشد گرفتار می شود.

وی افزود: مال و دارايی از وسيله های برقراری عدالت اجتماعی بوده و از سفارشات اسلام به ثروتمندان اين است از دارايی های خود نيازمندان را بهره مند كنند تا از تبديل جامعه به دو طبقه غنی و فقير جلوگيری كنند.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo