شهید آوینی

 
كانون قرآن دانشگاه گيلان تشكيل شد

دانشكده فنی دانشگاه گيلان جهت پربار كردن فضای دين و دانش همراه با تزكيه نفس و معرفت الهی و با همكاری عده‌ای از دانشجويان اين دانشكده اقدام به تشكيل كانون قرآن در اين دانشگاه گيلان كرد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) در گيلان، اين كانون كه طرح راه‌اندازی آن به تازگی پيگيری شده است با استقبال و حمايت دانشجويان زيادی روبرو شد.

بنابر اين‌گزارش،مراسم افتتاح رسمی اين كانون روز گذشته 18 ارديبهشت در تالار آمفی‌تئاتر دانشگاه گيلان برگزار شد.

 تشكيل‌كانون‌قرآن‌دانشگاه‌گيلان‌
به دنبال برگزاری اين مراسم، اين كانون مسؤولان دانشجويی خود را به مدت دو سال شناخت و علاوه بر آن ايجاد كلاس‌های شب شعر و قصه‌نويسی قرآنی و نشست‌های دينی از جمله مسئوليت‌های اين كانون دانشجويی عنوان شد

به دنبال برگزاری اين مراسم، اين كانون مسؤولان دانشجويی خود را به مدت دو سال شناخت و علاوه بر آن ايجاد كلاس‌های شب شعر و قصه‌نويسی قرآنی و نشست‌های دينی از جمله مسئوليت‌های اين كانون دانشجويی عنوان شد.

دكتر «قربانی» مسؤول فرهنگی دانشگاه گيلان ضمن تأييد اين خبر گفت: اين نهاد دانشجويی، می‌تواند نمونه خوبی از نشر معنويت و اسلام در دانشگاه باشد؛ حقيقت اين است كه دانشجو نيازمند پرسش است و تنها واحدهای درسی اخلاق اسلامی نمی‌توانند پاسخگويی چرا و چگونه‌های دانشجويان باشد.

وی در ادامه افزود: بايد فضايی صميمی ايجاد شود تا بدون هرگونه شائبه، نشست‌های قرآنی و دينی در دانشگاه‌ها ادامه يابد.

قربانی تصريح كرد: در اين صورت باز هم دانشجويان به نقش اساسی و فرهنگ‌ساز خود در بستر جامعه باز خواهند گشت، يادمان نرود كه دانشجويان پيرو خط امام بودند و نقش مهمی در پيروزی انقلاب داشتند.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo