شهید آوینی

 
شورای عالی انقلاب فرهنگی نقش خود را در جلوگيری از هتاكی در دانشگاه‌ها ايفا كند

دبيركل مجمع صنفی نشريات دانشجويی مهم‌ترين راه‌كار از بين بردن ريشه‌های هتاكی‌ها را وضع قوانينی دانست كه به كمك آنها بتوان از حضور استاد و دانشجويانی كه با اهداف شوم به محيط دانشگاه وارد می‌شوند، جلوگيری كرد و در اين راه خواستار ايفای نقش شورای عالی انقلاب فرهنگی شد.

حميدرضا اشراقی دبيركل مجمع صنفی نشريات دانشجويی در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) حوادث اخير در دانشگاه‌های اميركبير و تهران را باتوجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به سال «اتحاد ملی و انسجام اسلامی» و اينكه برخی از دشمنان به هر شكل در صدد ضربه زدن به اين اتحاد هستند، دور از ذهن ندانست.

وی در اين‌باره تصريح كرد: افرادی از روی سهل‌انگاری و يا عمد جهت خلاف اتحاد ملی و انسجام اسلامی حركت می‌كنند. با وجود اينكه مسئولين اين نشريات مدعی هستند اين اقدام از سوی آنها نبوده است، ولی مجموع عملكرد آنها و مطالب شماره‌های قبلی اين نشريات به وضوح نشان می‌دهد كه می‌توانسته‌اند، محلی مناسب برای گنجاندن چنين مطالبی باشند.

اين فعال جنبش دانشجويی، از مسئولين خواستار پيگيری موضوع شد و تأكيد كرد كه بايد عوامل اين اقدام موهن شناسايی شوند.

وی همچنين با اشاره به بی‌حرمتی استادی در دانشگاه تهران به يك بانوی محجبه، از مسئولين شورای عالی انقلاب فرهنگی درخواست كرد كه فضايی ايجاد كنند تا اساتيد معلوم‌الحال اين چنينی به خود اجازه ندهند كه به حرمت‌ها، ارزش‌ها و اعتقادت دينی دانشجويان توهين كنند و بستر و فضا برای حضور دانشجويان ارزشی در دانشگاه تنگ نشود.

اشراقی با اشاره به امضای منشور وحدت دانشجويی، خاطرنشان كرد: باتوجه به اين حركت كه در راستای منويات مقام معظم رهبری در ايجاد اتحاد ملی بود، می‌توان حدس زد كه مخالفان با عناوين مختلف از جمله نشريات دانشجويی و توهين اساتيد، اين اتحاد ملی و انسجام اسلامی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند.

دبيركل مجمع صنفی نشريات دانشجويی ارتباط اين حوادث با عوامل خارجی را رد نكرد و گفت: رد پای دشمن خارجی در اين حوادث مشاهده می‌شود و عوامل داخلی نيز از آنها تبعيت می‌كنند.

اشراقی با اشاره به حساسيت مردم نسبت به ارزش‌های دينی خود، اظهار كرد: دشمن هر از چند گاهی با كمك عوامل داخلی خود ميزان حساسيت مردم و دانشجويان را تست می‌كند كه با حضور به موقع دانشجويان و درايت هوشياری آنها اين توطئه‌ها نقش بر آب شده است.
وی مهم‌ترين راه‌كارها در جهت از بين بردن ريشه‌های اين گونه هتاكی‌ها را وضع قوانينی دانست كه به كمك آنها بتوان از حضور استاد و دانشجويانی كه با اهداف شوم قصد ورود به محيط دانشگاه را دارند، جلوگيری كرد و در اين راه خواستار ايفای نقش موثر شورای عالی انقلاب فرهنگی شد.

دبيركل مجمع صنفی دانشجويان در بخش پايانی سخنان خود معضلات موجود در بخش نشريات دانشجويی را ناشی از خلا قانونی ندانست و گفت: ما در موضوعات مختلف از لحاظ قانون و مقررات مشكلی نداريم. معضلی كه در حوزه‌های مختلف چه دانشگاهی و غير دانشگاهی وجود دارد، عمل نكردن به قوانين و آيين‌نامه‌ها است.
 

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo