شهید آوینی

 
گزارش نشريه چينی از محبوبيت مقام معظم رهبری در جهان اسلام

نشريه «گلوبال پی‌پل» وابسته به روزنامه چينی‌‌زبان «گلوبال تايمز» با اشاره به محبوبيت مقام معظم رهبری در جهان اسلام، از ايشان به عنوان تنها رهبری كه جرئت رويارويی و مبارزه با آمريكا را دارد، نام برده است.

اين نشريه كه هر دو هفته يكبار، يكی از شخصيت‌های برجسته جهانی را معرفی می‌كند، شماره اخير خود را به معرفی شخصيت، سوابق و فعاليت‌های سياسی - اجتماعی حضرت آيت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی اختصاص داده است.

در اين نشريه كه عكس روی جلد آن تصوير بزرگی از مقام معظم رهبری و در حاشيه آن تصوير رييس جمهوری اسلامی ايران و شماری از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را نشان می‌دهد،9 مقاله درباره زندگانی سياسی - اجتماعی مقام معظم رهبری، پرونده هسته‌ای ايران، روابط ايران و آمريكا و چالش‌های ايران و غرب منتشر شده است.

دو هفته‌نامه مذكور 15صفحه از 80 صفحه تمام رنگی خود را به درج مطالب مذكور درباه مقام معظم رهبری و مسايل مختلف ايران به ويژه مسئله هسته‌ای و چالش ميان ايران و غرب اختصاص داده است.

در اين مجموعه، عكس‌هايی از مقام معظم رهبری در دوران نوجوانی و در مقام امامت جمعه تهران، رياست جمهوری، رهبری و سخنرانی ايشان در اجتماع هزاران نفر از مردم ايران منعكس شده است.

در بخشی از اين مجموعه مقالات، از حضرت آيت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبری كه از بطن مردم برخاسته و نقطه‌ای در مركز شهر تهران را برای زندگی و اقامت دائم خود برگزيده ياد شده و اين مسايل را به عنوان نشانه‌هايی از مردمی بودن و علاقه اقشار مختلف مردم به ايشان دانسته است.

بخشی از اين مقاله به شرح تاريخ و محل ولادت مقام معظم رهبری و سپری شدن دوران كودكی و نوجوانی و تحصيل معظم‌له اختصاص يافته است.

نويسنده اين مقاله در بخشی از اين نوشتار درباره پدر مقام معظم رهبری می‌نويسد: پدر ايشان در كاشتن بذر مخالفت با حضور و نفوذ خارجيان در امور ايران به ويژه در صنعت نفت، نقش موثری داشته است.

دو هفته«گلوبال پی‌پل» در ادامه اين مقاله، همچنين به مبارزات سياسی حضرت آيت‌الله خامنه‌ای و آغاز فعاليت‌های سياسی ايشان در معيت امام خمينی (ره) و چندين بار دستگيری و شكنجه ايشان توسط ماموران ساواك در رژيم ستمشاهی اشاره كرده است.

اين نشريه چينی به نقش محوری مقام معظم رهبری در حل اختلافات ميان گروهی، جناحی و حفظ وحدت و ثبات در صحنه سياسی ايران اشاره كرده و از ايشان به عنوان سمبل و عامل وحدت ملی، ثبات سياسی و امنيت كشور نام برده است.

اين نشريه افزوده است: با وجود اين كه اختيارات وسيع قانونی در دست آيت‌الله خامنه‌ای به عنوان شخص اول كشور وجود دارد اما ايشان از دخالت مستقيم در اداره امور كشور پرهيز كرده و فقط در زمان لازم و حساس وارد صحنه شده‌اند و به حل و فصل مشكلات می‌پردازند.

در بخش ديگری از گزارش اين نشريه چينی، به خصوصيات اخلاقی و منش حضرت آيت‌الله خامنه‌ای و اهميت و احترامی كه مردم ايران برای ايشان قايل هستند و نفوذ كلامی كه معظم‌له در ميان مردم دارند، اشاره شده است.

در اين مقاله همچنين اشاره‌ای به زندگی خصوصی مقام معظم رهبری شده و مطالبی درباره تعداد فرزندان ايشان و سمت‌های آنان منتشر كرده است.

اين مقاله همچنين به اختلافات ايران و آمريكا اشاره و يادآوری می‌كند، مخالفت ايران با نظام تك قطبی به رهبری آمريكا از جمله اختلافات تهران - واشنگتن است.

نشريه چينی با اشاره به فشارهای غرب درباره مسئله هسته‌ای ايران و مسايلی كه ايران در اين زمينه پيش‌رو دارد، می‌افزايد: به اعتقاد مردم ايران، نظام جمهوری اسلامی به سلامت از چالش‌های پيش‌رو، تحت رهبری و تجربه (حضرت) آيت‌الله خامنه‌ای گذر خواهد كرد.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo