شهید آوینی

 
آغاز مسابقات سراسری قرآن دانشگاه‌های علوم پزشكی با پيام وزير بهداشت

مراسم افتتاحيه دوازدهمين دوره مسابقات سراسری قرآن دانشگاه‌های علوم پزشكی صبح سه شنبه، 18 ارديبهشت‌ماه با قرائت پيام وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در تالار فخرالدين اسعد گرگانی شهرستان گرگان برگزار شد.

اين مراسم با تلاوت آياتی چند از كلام الله مجيد، توسط محمدنژاد از قاريان برجسته استانی و پخش چند نمآهنگ شروع شد.

در ابتدای اين برنامه حجت‌الاسلام ليوانی، مسئول نهاد نمايندگی رهبری در دانشگاه علوم پزشكی استان گلستان طی سخنانی با اشاره به اين موضوع كه بعد از استقرارجمهوری اسلامی، اهتمام ويژه‌ای از سوی دولت و نظام اسلامی به اجرای برنامه‌ها و فعاليت‌های قرآنی صورت گرفته است، گفت: مردم شريف ايران نيز با تاسيس مراكز قرآنی در گسترش و ترويج فعاليت‌های قرآنی تلاش‌های بسياری كرده‌اند.

در ادامه اين برنامه پيام دكتر كامران باقری لنكرانی، وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكی توسط دكتر مسجدی، مشاور وزير بهداشت در امور فرهنگی و رفاهی قرائت شد.

در اين پيام آمده است:" اينجانب به شما استادان، دانشجويان، كارمندان، نخبگان قرآنی و سفيد جامگان عرصه بهداشت و درمان كه به لطف هدايت‌های امام(ره) و مقام معظم رهبری و به يمن ايجاد حكومت اسلامی و دولت خدمت‌گذار و قرآنی اين توفيق را يافتيد تا در مكتب قرآن و اهل بيت(ع) زانو زنيد كه كسب فيض كنيد و در جهت ترويج فرهنگ قرآنی گام برداريد، صميمانه تبريك گفته و برايتان آرزوی توفيق دارم. "

همچنين در ادامه اين مراسم، دكتر مسجدی، مشاور وزير بهداشت در امور فرهنگی و رفاهی نيز به سخنرانی پرداخته و گفت: انسان هر چه در زندگی به قرآن بپردازد، عشق و علاقه‌اش بيشتر و با آن انس فراوانی خواهد يافت. و می‌تواند با بهره‌گيری از آموزه‌های قرآنی بر مشكلات خود فائق آيد.

حجت الاسلام داود رنجبران، معاون فرهنگی نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور نيز گفت: دانشجويان می‌توانند در زندگی خود با بهره‌گيری از آموزه‌های قرآنی و مفاهيم عميق آن برنامه‌رزی درستی برای زندگی درسی و كاری خود داشته باشند و اين موضوع منوط به عملكرد فعالان قرآنی در دانشگاه است.

خطابه خوانی توسط حقی كودك خردسال از جامعه القرآن، شعر خوانی توسط گلدسته و قرائت قرآن توسط عاشورزاده، نخستين شاگرد ايرانی استاد عبدالباسط از ديگر برنامه‌های مراسم افتتاحيه دوازدهمين دوره مسابقات سراسری قرآن دانشگاه‌های علوم پزشكی بود.

همچنين در اين مراسم آيت‌الله نور مفيدی، نماينده ولی فقيه و امام جمعه گرگان، آيت‌الله طاهری، نماينده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری، جمعی از مسئولان دانشگاه‌های اين استان، دبيران كانون‌های فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشكی، مهندس مير معينی، مسئول فعاليت‌های قرآنی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و مهندس عظيمی، فرماندار گرگان نيز حضور داشتند.

يادآوری می‌شود، اين مسابقات با شركت دانشجويان دختر و پسر در دو بخش كتبی و شفاهی در رشته‌های قرائت، ترتيل، حفظ‌‌‌كل، 20‌جزء، 10جزء و پنج‌جزء، ترجمه، تفسير و ترجمه وحفظ جزء سی‌ام قرآن كريم به مدت سه روز در گرگان برگزار خواهدشد.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo