شهید آوینی

 
تأسيس كانون بين‌المللی پژوهش‌های قرآنی در مراكش

به پيشنهاد علما و انديشمندان مسلمان مراكش، كانون عالی بين‌المللی پژوهش‌های قرآنی در شهر «طنجه» مراكش تأسيس می‌شود.

به نقل از خبرگزاری رسمی كويت، انديشمندان و صاحب‌نظران علوم قرآنی مراكش با اشاره به اهميت معيارهای پژوهش در قرآن، خواستار تسريع در روند احداث اين كانون شدند.

اين كانون كه به عنوان مركزی علمی و تخصصی در زمينه پژوهش علمی در اعجاز قرآن و سنت فعاليت خواهدكرد؛ شبكه‌ای ارتباطی برای تمام مسلمانان اقصی ‌نقاط دنيا شمرده‌می‌شود.

اين گروه از علما و انديشمندان مراكش همچنين از تهيه كتابی با موضوع اعجاز قرآن در زمينه علوم انسانی و طب، توسط هيئت جهانی اعجاز علمی قرآن خبر دادند و از مسئولان خواستند تا از اين كتاب در روش‌های آموزشی خود بهره‌ببرند.

انديشمندان و صاحب‌نظران علوم قرآنی مراكش همچنين از دانشگاهيان خواستند تا با ايجاد شبكه‌های جديد ارتباطی و نيز استفاده از اينترنت برای ايجاد ارتباط با ديگران، به ويژه اقليت‌های مسلمان و سازمان‌های اسلامی، در راستای معرفی ارزش و اهميت اعجاز قرآن تلاش‌كنند.

يادآوری می‌شود، پيشنهادات مذكور پس از برگزای كنفرانس بين‌المللی اعجاز قرآن كه چندی پيش در مراكش و با نظارت «ملك محمد ششم» پادشاه اين كشور و با همكاری دانشكده ادبيات و علوم انسانی رباط و هيئت جهانی اعجاز علمی قرآن و سنت برگزار شد؛ ارائه شده‌است.

همچنين بررسی اعجاز بيانی و تشريعی در قرآن، مطالعه اعجاز علمی در علوم انسانی و علوم تجربی، ارائه تحقيقات با موضوع اعجاز پزشكی در قرآن، اعجاز قرآن در زمين‌شناسی و پژوهش در زمينه اعجاز قرآن در علم نجوم‌ و فيزيك از جمله موضوعات بررسی‌شده در اين كنفرانس بود.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo