شهید آوینی

 
مراسم اختتاميه بيست و ششمين دوره مسابقات قرآن نيروهای مسلح برگزار شد

بيست وششمين دوره مسابقات قرآن نيروهای مسلح، امروز، 12 ارديبهشت با حضور رئيس جمهور در سالن آمفی تئاتر باقرالعلوم دانشگاه مالك اشتر به كار خود پايان داد.

در مراسم اختتاميه اين مسابقات كه در دو مرحله‌ برگزار شد، در مرحله اول پس از تلاوت آياتی از قرآن كريم توسط علی شيرزادی، نفر اول رشته قرائت اين دوره، دكتر محمود احمدی‌نژاد، رئيس جمهور درباره برگزاری اين مسابقات به سخنرانی پرداخت.

رئيس جمهور ضمن گراميداشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و تبريك روز معلم گفت: خدا را سپاس‌گذارم كه امروز نيروهای مسلح نيروهای قرآنی و آرمانی هستند و به عنوان پرچمداران قرآن كريم، پاكی و شرافت قدم در اين راه نهاده‌اند. اينكه در يك دوره 50 هزار نفر از فرزندان رشيد و شجاع اسلام در برنامه قرآنی مشاركت جدی می‌كنند، هم اميد بخش است و هم افتخار آفرين.

وی ادامه داد: حقيقت اين است كه بشريت جز راهی كه خداوند تعيين كرده است، راه ديگری ندارد. يا مسيری است كه راه راست و سعادت است يا خارج از آن كه راه سقوط بدبختی و ضلالت به دنبال دارد.

دكتر احمدی نژاد قرآن كريم را حاوی همه علوم اول و آخر دانست و يادآورشد: سرنوشت تك تك انسان‌ها و اقوام را می‌توان در اين كتاب آسمانی جستجو كرد. قرآن كتاب زندگی و نجات است و بالاترين هديه خداوند به بشريت وجود پيامبر(ص) است و افتخار پيامبر(ص) نيز به قرآن كريم كه بر او نازل شده، است.

با پايان سخنرانی رئيس جمهور مراسم اهداء جوايز به نفرات برتر مسابقات شروع شد و قاريان و حافظان منتنخب،‌ جوايز خود را از دست دكتر احمدی نژاد دريافت كردند و رئيس جمهور پس از اهداء جوايز نفرات برتر، محل برگزاری مراسم اختتاميه را به قصد سفر به استان كرمان ترك كرد.

مسئولان برگزاری اين برنامه، برای شروع مرحله دوم مراسم اختتاميه از گروه تواشيح معراج برای اجرای برنامه تواشيح‌خوانی دعوت كردند.

پس از پايان برنامه تواشيح‌خوانی، مجری برنامه اختتاميه بيست و ششمين دوره مسابقات قرآن نيروهای مسلح با دعوت از حجت‌الاسلام ترابی، مسئول عقيدتی ــ سياسی وزارت دفاع و پشتيبانی نيروهای مسلح، حجت‌الاسلام رحمانی، رئيس عقيدتی ــ سياسی ناجا و حجت‌الاسلام حسينی، دعوت كرد تا با حضور در جايگاه به اهداء هدايای نفراتی كه در زمان حضور رئيس جمهور در سالن غايب بودند، بپردازند.

با پايان اهداء جوايز، نتايج تيمی اعلام شد و در مجموع تيمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان تيم نخست انتخاب شد و تيم‌های وزارت دفاع، ارتش جمهوری اسلامی، نيروی انتظامی و ستاد كل نيروهای مسلح در مكان‌های دوم تا پنجم تيمی قرآر گرفتند.

يادآوری می‌شود، بيست و ششمين دوره مسابقات قرآن نيروهای مسلح از روز يكشنبه، 9 ارديبهشت در دانشگاه مالك اشتر و به ميزبانی وزارت دفاع آغاز شد و با برگزار مراسم اختتاميه، اين مسابقات امروز صبح به كار خود پايان داد.

 

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo