شهید آوینی

 
برگزاری ويژه ‌برنامه‌های هفته معلم در مجمتع آموزشی ايرانيان در باكو

هم‌زمان با سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و هفته معلم، ويژه برنامه‌های مجتمع آموزشی ايرانيان در باكو به منظور تجليل از مقام شامخ معلم و يادآوری درس‌های ماندگار استاد مطهری برای معلمان و دانش آموزان برگزار شد.

شعبه باكو، در مراسمی كه به همين مناسبت در تالار اجتماعات رايزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ايران در باكو برگزار شد، دكتر «ناصر حميدی زارع» سفير جمهوری اسلامی ايران در باكو و حجت‌الاسلام سيد «علی‌اكبر اجاق‌نژاد» نماينده ولی فقيه در جمهوری آذربايجان به تشريح اهميت فعاليت‌های بنيادی استاد شهيد مرتضی مطهری در تحقيق و تعليم آموزه‌های اسلامی و آشناكردن دانش‌آموزان و معلمان با تعاليم متعالی مكتب اسلام در مقابل زرق و برق ميان‌تهی مكاتب انحرافی و مادی غرب و شرق پرداختند.

در اين مراسم گروه سرود دانش‌آموزان مجتمع آموزشی ايرانيان در باكو نيز به اجرای سرود در تجليل از مقام معلم پرداختند.

«احمد ذوقی» مدير مجتمع آموزشی ايرانيان در باكو اعلام كرد: در سال جاری با توجه به رهنمود رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تحكيم اتحاد ملی و انسجام اسلامی، تلاش شده است كه ويژه برنامه‌های هفته معلم در مجتمع آموزشی ايرانيان در باكو برای تأمين اين هدف متعالی جهت‌گيری شود و در برنامه‌های مختلف زوايای مختلف و اهميت اتحاد ملی و انسجام اسلامی برای دانش‌آموزان و معلمان تشريح و تأكيد شود.

به مناسبت هفته معلم همچنين نمايشگاهی از آثار گرانقدر و كتب استاد مطهری برای آشنايی دانش‌آموزان ايرانی و آذری مجمتع آموزشی ايرانيان در باكو داير شده است.

هنرهای دستی و تجسمی و كارهای دستی دانش‌آموزان و والدين نيز در همين مجتمع به مناسبت هفته معلم به نمايش گذاشته شده است.

همچنين مسابقه كتاب‌خوانی و آزمون حضوری ويژه معلمان مجتمع آموزشی ايرانيان در باكو از كتاب ارزشمند «جاذبه و دافعه امام علی (ع)» اثر استاد مطهری و برگزاری مسابقات ورزشی و رقابت گروه‌های ورزشی معلمان و دانش‌آموزان در اين مسابقات از ديگر ويژه برنامه‌های هفته معلم در باكو است.

 

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo