شهید آوینی

 
همایش بین‌المللی "فرهنگ مقاومت" در تهران آغاز شد
همایش بین‌المللی فرهنگ مقاومت با عنوان "جهان اسلام قربانی تروریسم"، در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی آغاز به کار کرد.

این همایش با سخنان آیت الله تسخیری دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی آغاز شد و قرار است تا دقایقی دیگر دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران در این همایش سخنرانی کند.

دکتر محمد جمعه معاون دبیر کل حزب انف الجزایر، منوچهر محمدی معاون وزیرامور خارجه کشورمان،  حجت الاسلام قربانعلی عرفانی نماینده مجلس افغانستان، دکتر باواجین دبیرکل پارلمان رهبران ادیان در سازمان ملل، دکتر ابراهیم جعفری نخست وزیر سابق عراق، محمد رعد عضو مجلس لبنان، عبدالباسط عبدارات وزریر کشور سودان نیز از دیگر سخنرانان مراسم افتتاحیه همایش بین‌المللی فرهنگ مقاومت با عنوان "جهان اسلام قربانی تروریسم" هستند.

در برگزاری این همایش دو روزه که همزمان با شهادت استاد مطهری به عنوان یکی از قربانیان تروریسم برگزار می شود، سازمان ها و نهادهایی چون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مجمع جهانی اهل بیت، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، مؤسسه راویان حماسه ها، ستاد کل نیروهای مسلح و بنیاد شهید مشارکت دارند.

در این همایش 46 تن از اندیشمندان سیاسی، فرهنگی، حقوقی و دینی از 29 کشور از جمله آلمان، فرانسه، آمریکا، استرالیا، دانمارک، انگلیس، اردن، سوریه، عراق و لبنان به بحث و تبادل نظر پیرامون محورهای اجلاس می پردازند .

هدف از برگزاری این همایش، بررسی ریشه ای تروریسم، خنثی سازی تلاشهای تبلیغاتی و عملیات روانی غرب برای قلمداد کردن مسلمانان به عنوان تروریست، تبیین تفاوت دفاع مشروع با تروریسم، تفکیک بین جریانهای اصیل اسلام ناب محمدی (ص) و گروههای منحرف اسلامی در افکارعمومی جهان و تحلیل نقش رژیم های سلطه و صهیونیسم در ایجاد و توسعه این گروهها اعلام شده است .

"تروریسم در دنیای معاصر"( انواع، تعاریف و اصطلاحات، مفاهیم و تفاوتهای آن با مقاومت و دفاع مشروع، جهاد، ایثار و شهادت)، "عوامل تکوین تروریسم در جهان"(ظلم ، پایین آمدن سطح معنویت، جهل، افراط گرایی) و "نگرش ادیان مختلف به تروریسم" و دفاع مشروع از جمله محورهای پیش بینی شده برای این همایش است .

"اسلام ضد تروریسم" (مبانی نظری و دیدگاهها)، "تهمت تروریسم علیه جهان اسلام وسیله ای برای گسترش نظام سلطه آمریکا پس از 11 سپتامبر"، "اقدامات تروریستی رژیم های سلطه و صهیونیسم با استفاده از گروه های تکفیری"، "زمینه ها و راهکارهای مقابله با تروریسم در جهان و تضمین حقوق حقیقی بشر" و "رابطه تروریسم با مکاتب و گروههای ضد بشری از دیگر محورهای همایش" اعلام شده است.
 

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo