شهید آوینی

 

امروز شنبه نهم اردیبهشت سال 1386 هجری شمسی مقارن با یازدهم ربیع الثانی سال 1428 هجری قمری و برابر با بیست و نهم آوریل سال 2007 میلادی.

 

09/02/58

اقدام ایران برای كاهش تعداد ارتشیان و عدم نیاز ایران به ارتش 500 هزار نفری.

راهپیمایی عده ای از مردم نقده در خیابانهای ارومیه در حمایت از استقرار قوای نظامی در منطقه برای برقراری نظم و امنیت .

اعتراض و اجتماع در مریوان به طرفداری از : تصفیه كمیته ها ؛ ایجاد شورای شهر ؛ انتقال قدرت انتظامات شهری از ستاد حفاظتی به نیروهای انتظامی .

انتشار اعلامیه ای در كرمانشاه با عنوان " چه كسانی از قدرت مردم می ترسند " از گروهی به نام " گروه رزمندگان خلق " بر ضد مفتی زاده كه وی را متهم كرده اند به قدرت طلبی و اخذ پول از دولت موقت و حیف و میل آن در راه تثبیت قدرت خود در منطقه .

اقدامهای دولت موقت برای حل و فصل مسأله زمین در تركمن صحرا : متن اعلامیه صادره مربوط به تاسیس و محدوده و میزان اختیارات " مجتمع های كشاورزی اسلامی " . متن اعلامیه صادره در مورد منع تعرض به زمینهای مزروعی .

هشدار مهدی هادوی ( دادستان كل انقلاب اسلامی ) و دادستانهای یزد و بوشهر درباره قاچاق اسلحه از خارج به داخل كشور و مجازات آن .

حفاری نفتی عراق در منطقه مرزی مشترك ایران و اثر آن در كاهش تولید نفت چاههای نفت شهر .

فرمان امام خمینی به شورای انقلاب مبنی بر تهیه آیین نامه اجرایی شوراهای محلی ، شهر و روستایی و اجرای آن در سراسر ایران .

گزارش سفارت آمریكا در تهران از ملاقات كاردار سفارت یا میناچی ( وزیر ارشاد ایران ) در خصوص روابط آینده دو كشور و شیوه های از بین بردن سوءتفاهمهای موجود ؛ پیشنهاد مصرانه میناچی برای ملاقات كاردار با امام خمینی و سكوت كاردار در این باره ؛ دفاع میناچی از عملكرد دادگاهها و اینكه تعطیل خواهد شد

09/02/59

- دیدار صدام حسین و برژینسكی در اردن.

- سفر ده روز سعدون حمادی به آمریكا.
09/02/64
واقع‌گرایی نسبی سازمان ملل نسبت به جنگ ایران و عراق. (آقای هاشمی رفسنجانی برای اولین بار است كه در سازمان ملل به واقعیت جنگ توجه می‌شود.)
09/02/65
تجاوز هواپیماهای عراقی از طریق حریم هوایی تركیه به فضای جمهوری اسلامی ایران، به منظور حمله به هواپیماهایی كه از مرز تركیه به ایران وارد می‌شوند.
Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo