شهید آوینی

 
اجرای طرح‌ آموزش احكام و مبانی اسلامی به زوج‌های جوان در مشهد

دو طرح «مهارت‌های زندگی» و «خانه‌های آسمانی» در راستای آموزش احكام و مبانی اسلامی به زوج‌های جوان در مشهد در حال اجرا است.

به نقل از روابط‌عمومی سازمان ملی جوانان، طرح ملی آموزش مهارت‌های زندگی برای زوج‌های دانشجو از تاريخ 27 فروردين‌ماه آغاز شده و تا شنبه هشتم ارديبهشت‌ماه جاری در مشهد مقدس ادامه دارد.

اين طرح با همكاری اداره ازدواج دانشجويی نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و سازمان ملی جوانان اجرا می‌شود و در قالب آن، پنج كاروان متشكل از 700 زوج دانشجو ضمن زيارت حرم مقدس امام رضا(ع)، كلاس‌هايی را به‌منظور آموزش مهارت‌های زندگی می‌گذرانند و در پايان اين دوره‌ی پنج روزه، بسته‌های آموزشی مهارت‌های زندگی را دريافت می‌كنند.

همچنين طرح ملی آموزش زوج‌های جوان، با عنوان «خانه‌های آسمانی» با همكاری سازمان ملی جوانان و ستاد عالی كانون‌های فرهنگی، هنری مساجد از تاريخ 27 فروردين‌ماه آغاز شده است و تا 17 ارديبهشت‌ماه جاری ادامه دارد و طی آن سلسله همايش‌های فرهنگی و آموزشی برای 578 زوج جوان برگزار می‌شود.
زوج‌های شركت كننده در اين طرح عضو كانون‌های فرهنگی، هنری مساجد كشور هستند كه حداكثر پنج سال از تاريخ رسمی عقد آن‌ها می‌گذرد.

راه‌های كسب آرامش روانی، بهداشت، تربيت فرزند، آسيب‌شناسی خانواده، كليد واژه‌های خوشبختی، احكام، خانواده در قرآن، تفاهم، شيوه های ارتباط صحيح، خانواده مطلوب از ديدگاه اسلام، روانشناسی زن و مرد و مشاوره حضوری از جمله كارگاه‌های آموزشی اين طرح است كه توسط استادان حوزه و دانشگاه برگزار می‌شود.
 

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)
 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo