شهید آوینی

 
آيت‌الله مكارم شيرازی: دنيا آمادگی بيشتری برای پذيرش اسلام پيدا كرده است

آيت‌الله مكارم شيرازی، در پيامی به تشكل‌ علمای شيعه در اروپا خاطرنشان كرده است: دنيا آمادگی بيشتری برای پذيرش اسلام و مكتب اهل‌بيت(‌ع)پيدا كرده، با عرضه صحيح و منطقی اين آئين مقدس، از اين فرصت استفاده كنيد تا اين مكتب مقدس را به جهانيان نشان دهيد.

به نقل از مركز خبر حوزه متن اين پيام به شرح ذيل است:

" «بسم الله الرحمن الرحيم و به نستعين و صلی الله علی محمد و آله الطاهرين» «واعتصموا بحبل الله جميعاً و لاتفرقوا»

پيام مسرّت‌بخش تشكيل اتحاديه اروپايی اسلامی علمای شيعه كه يك حركت تاريخی و بی‌سابقه بود، مايه نهايت مسرت گرديد.

لازم می‌دانم قبل از هر چيز بهترين تحيات و تبريكات خود را به مناسبت تشكيل اين اتحاديه مبارك، به همه شما علمای عزيز كه از كشورهای مختلف اسلامی در آن‌جا گرد آمده‌ايد و به تمام حضار تقديم كنم و اميدوارم بتوانيد با تشكيل اين اتحاديه گام‌های مؤثر و مفيدی در تبليغ منطقی اسلام و آئين اهل بيت عليهم‌السلام در سراسر اروپا برداريد.

اينجانب از راه دور بر آن چهره‌های نورانی عزيز و نورانی شما درود می‌فرستم و احساس می‌كنم كه هم‌اكنون در جمع شما هستم، و اگر حضور جسمانی ندارم روح و قلبم با شماست.

هنگامی كه برادر عزيز جناب حجت‌الاسلام والمسلمين آقای قائم‌مقامی، بشارت تشكيل اين اتحاديه را به من داد، احساس كردم گمشده‌ای داشتم و آن را پيدا كرده‌ام؛ و اين بشارت مرا به آينده مكتب اهل‌بيت عليهم‌السلام در اروپا بسيار اميدوارتر ساخت.

در اينجا لازم می‌دانم نكاتی را خدمت شما عزيزان يادآور شوم:

اسلام دين تفاهم و برادری است و از هرگونه تفرقه‌افكنی بيزار می‌باشد، مطابق آيه شريفه 47 سوره حجر و نزعنا ما فی صدورهم من غلّ اخواناً علی سرر متقابلين، برادری و اخوت از صفات بارز بهشتيان است.

در حالی كه عداوت و تنفر از يكديگر را از صفات دوزخيان می‌شمرد، چنانكه در آيه 38 سوره اعراف آمده: كلما دخلت امه لعنت اختها.

بنابراين شما عزيزان روحانی و مبلغان دينی، علاوه بر اين‌كه بايد خودتان بهترين علاقه‌های صميميت و دوستی و محبت را با هم داشته باشيد، عامه مردم را هم به اين اصل مهم اسلامی دعوت كنيد و از چند دستگی و پراكندگی برحذر داريد و اين حقيقت را به همه تفهيم فرماييد كه قوميت‌ها اعم از فارس و ترك، كرد و عرب، پاكستانی و هند، آفريقايی، آسيايی و اروپايی همه بايد در حقيقت اسلام ذوب شوند و سدّ محكمی، كانّهم بنيان مرصوص بسازند و از كيان اسلام و اهل‌بيت عليهم‌السلام دفاع كنند.

همه با تفاوت‌های فرهنگی كه دارند، بايد گرد محور اسلام و مكتب نورانی اهل‌بيت عليهم‌السلام جمع شوند و قلب و روح خود را با آن منور سازند و راه صحيح زندگی را در پرتو آن بيابند.

با توجه به اينكه بر اثر عوامل مختلفی كه می‌دانيد، دنيا آمادگی بيشتری برای پذيرش اسلام و مكتب اهل‌بيت ‌عليهم‌السلام پيدا كرده، با عرضه صحيح و منطقی اين آئين مقدس، از اين فرصت استفاده كنيد و از همه مهم‌تر عرضه عملی اسلام است كه به مضمون حديث شريف كونوا دعاه للناس بغير السنتكم، با اعمال خود و با محبت، صميميت، صدق الحديث و اداء الامانه، اين مكتب مقدس را به جهانيان نشان دهيد.

برای بيمه كردن مسلمين و شيعيان در برابر امواج مفاسد اخلاقی و القای شبهات، بايد سطح فرهنگ دينی آنها را با تشكيل جلسات پر جاذبه برای تمام مقاطع سنی از كودكان گرفته تا نوجوانان و بزرگسالان، بالا ببريم و سعی وافر در تعليم قرآن و مفاهيم عالی آن و نهج البلاغه و احاديث پر محتوای اهل‌بيت عليهم‌السلام بنماييم، و با اخلاص نيت پيش برويم تا به مقتضای والذين جاهدوا فينا لنهدينهم سبلنا، مشمول هدايت‌های الهی بشويم.

بار ديگر تشكيل اين اتحاديه را به شما عزيزان تبريك گفته، موفقيت همگی را از خداوند بزرگ خواهانم. "

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)
 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo