شهید آوینی

 
فعالیتهای اسرائیل تخریب مسجدالاقصی را در پی دارد

قاضی القضات فلسطین با اشاره به اینکه حکومت اشغالگر اسرائیل دست به اقداماتی زده که کیان مسلمانان را زیر سؤال می برد، گفت: ادامه حفاری در اطراف مسجدالاقصی و دیوار البراق با بهانه ترمیم و بازسای منجر به نابودی و تخریب پایه های مسجدالاقصی و نصب هیکل موهوم خواهد شد.

شیخ تیسیر تمیمی قاضی القضات فلسطین و رئیس شورای عالی قاضیان شریعت فلسطین گفت: حکومت اشغالگر اسرائیل به تدابیری دست زده است که علیه مسجدالاقصی، شهر قدس و مسلمانان است.

وی با بیان اینکه اسرائیل با ادامه حفاری در اطراف مسجدالاقصی و دیوار البراق سعی در نابودی و تخریب پایه های مسجدالاقصی دارد، اظهار داشت: رژیم اشغالگر اسرائیل در ادامه فعالیتهای خود هیکل موهوم را نصب خواهد کرد.

قاضی القضات فلسطین با اشاره به اینکه شرکتهای توسعه سازی منطقه یهودی شهر قدس این طرح را زمینه ای برای اجرای فعالتیهای تأسیساتی در دیوار البراق قرار می دهند، اظهار داشت: حکومت اشغالگر اسرائیل با توجه به هشدارهایی که به او به منظور توقف فعالیتهایش می دهند باز هم به کار خود ادامه می دهد و با بهانه ترمیم و بازسازی از فعالیتهای خود دست بر نمی دارد.

شیخ تیسیر تمیمی افزود: حکومت اشغالگر اسرائیل از سکوت مجامع عربی و اسلامی استفاده می کند و من این سکوت و عدم واکنش را نیز محکوم می کنم.

وی از کشورهای مشرق و مغرب زمین خواست تا به سرعت حرکت کرده و جایگاه قاطع و متحدی را برای حمایت از شهر مقدس قدس و مسجدالاقصی اتخاذ کنند، چرا که بر اساس حکم شرعی بر مسلمانان واجب است که از محل معراج نبی اکرم(ص) دفاع و همچنین از مجامع بین المللی خواست تا نقش مطلوبی در این راستا ایفا و بر اسرائیل فشار آورند تا از بحرانی که علیه مقدسات مسلمانان ایجاد کرده است، بکاهد.
 

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo