شهید آوینی

 
افتتاح نخستين اتحاديه شيعيان در اروپا

نخستين اتحاديه انديشمندان و مبلغان شيعه در قاره اروپا به طور رسمی آغاز به كار كرد.

به نقل از Agencies، اين اتحاديه كه به تازگی مجوز فعاليت خود را از اتحاديه اروپا دريافت كرد، نخستين اتحاديه انديشمندان و مبلغان شيعه در قاره اروپا محسوب می‌شود.

سيد محمد ناصر تقوی، معاونت مركز اسلامی هامبورگ در اين باره اظهار كرد: اين اتحاديه نخستين‌بار در سال 2004 تشكيل جلسه داد و پس از آن برای دريافت مجوز از اتحاديه اروپا به منظور فعاليت رسمی در اين قاره تلاش‌های خود را آغاز كرد. وی در ادامه تصريح كرد: اتحاديه شيعيان برای ايجاد مراكز و شعبه‌های متعدد در تمامی شهرها و كشورهای عضو اتحاديه اروپا مجوز رسمی و قانونی دارد.

تقوی با اشاره به اين كه در چند سال اخير جامعه مسلمانان اروپا آماج شديدترين حملات و اتهامات بی‌اساس قرار گرفته است، گفت: هدف اين اتحاديه اين است كه بين گروه‌های مختلف مسلمانان در اروپا اتحاد و تعامل برقرار كند تا از حقوق مدنی و قانونی اعضای جامعه مسلمانان حمايت كند.

وی در پايان، نمايش چهره حقيقی و منطقی از اسلام به مردم اروپا، ايجاد زمينه برای همكاری مسالمت‌آميز و صلح‌جويانه بين مسلمانان و غير مسلمانان در اين قاره و معرفی ماهيت حقيقی دين اسلام به جامعه جهانی را از اهداف ديگر اتحاديه شيعيان اروپا برشمرد و يادآورشد: در شرايط كنونی كه بسياری از افراد مغرض سعی دارند تا دائما به دين اسلام ضربه بزنند، اروپاييان نياز دارند تا رهبران حقيقی جهان اسلام را بشناسند و از آنان برای شناخت اسلام مدد جويند.

در مراسم افتتاحيه اين اتحاديه كه در هامبورگ برگزار شد، حدود 90 نفر از رهبران مسلمان كه در اروپا زندگی می‌كنند و بسياری از انديشمندان و مبلغان مسلمان حضور داشتند.
 

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo