شهید آوینی

 
ايران دومين «دوسالانه پوستر جهان اسلام» را افتتاح كرد

دومين «دوسالانه پوستر جهان اسلام» عصر سوم ارديبهشت‌ماه در محل موسسه فرهنگی هنری صبا و با حضور حبيب‌الله صادقی دبير، مهدی مهدويان مدير اجرايی و برخی ميهمانان خارجی افتتاح‌شد.

در اين مراسم «محسن زارع» مديرعامل موسسه فرهنگی هنری صبا در سخنانی به تشريح اهداف و برنامه‌های برپايی دومين دوسالانه پوستر جهان اسلام در ايران اشاره كرد و گفت: دومين دوسالانه پوستر جهان اسلام همگام با شعار «اتحاد ملی و انسجام اسلامی» در چهار رشته مختلف با عنوان‌های پيامبر اعظم(ص)، فلسطين، بررسی موضوعات فرهنگی و اجتماعی با محوريت جهان اسلام و همچنين نگاهی به مشاهير و انديشمندان جهان اسلام برگزار می‌شود.

«حبيب‌الله صادقی» دبير دومين دوسالانه پوستر جهان اسلام به عنوان ديگر سخنران مراسم گفت: تجربه برگزاری اولين دوسالانه پوستر جهان اسلام ارزشمند بودن اين دوسالانه را برای مسوولان آشكار كرد و همين امر فرهنگستان هنر را برآن داشت كه با مطالعه و آسيب‌شناسی دوره قبل، هنرمندان بيشتری را از سراسر دنيا در دوسالانه اين دوره گردهم آورد.

مرحوم مرتضي مميز از بنيانگذاران دوسالانه پوستر جهان اسلام بود

رئيس موزه هنرهای معاصر تهران با يادی از مرحوم مرتضی مميز و آثار گرانبهای او در عرصه گرافيك، اشاره كرد: نام مرحوم مميز كه از بانيان برگزاری اولين دوسالانه پوستر جهان اسلام است بر پيشانی فرهنگ تصويری كشور ما و همچنين جهان حك شده و همه دنيا شيوه، نقش و مقام معلم‌گونه آن مرحوم را در عرصه گرافيك معاصر ايران به خوبی می‌شناسند. بر كسی پوشيده نيست كه ايشان در دوسالانه اول عليرغم بيماری در طراحی پوستر با فرهنگستان هنر همراهی كرد و آخرين اثر هنری خود را به جا گذاشت و رفت.

همزمان با افتتاح دومين «دوسالانه پوستر جهان اسلام» نمايشگاه نقاشان نوگرای سيستان و بلوچستان نيز از روز دوشنبه سوم ارديبهشت ماه به مدت يك ماه در موسسه فرهنگی هنری صبا داير شده است.
 

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo