شهید آوینی

 
قدمت 1200 ساله اسلام در برزيل

«عبدالباقی سيد احمد عثمان» رئيس انجمن خيريه برزيل، بر اساس جديدترين پژوهش‌های تاريخی، از قدمت1200 ساله اسلام در اين كشور خبر داد.

به نقل از خبرگزاری اسلامی عربستان، عبدالباقی سيداحمد‌عثمان با اعلام اين خبر گفت: نقاشی‌ها و كنده‌كاری‌های موجود در غارهای شمال برزيل حاكی از دست‌نوشته‌هايی به زبان عربی است كه قدمت آن به 1200 سال پيش بازمی‌گردد.

اين محقق افزود: پژوهش‌های جديد نشان‌می‌دهد كه حدود 1200 سال پيش قبايلی از هنديوهای سرخ‌پوست در برزيل زندگی می‌كردند كه لباس پوشيدن آن‌ها شبيه به لباس مسلمانان مراكشی بوده و از اصطلاحات موجود در زبان عربی استفاده می‌كردند.

عبدالباقی سيد احمد عثمان در ادامه تصريح‌كرد: عده‌ای نيز حضور مسلمانان در برزيل را به 500 سال پيش و در زمان حضور دريانوردان پرتغالی در اين كشور نسبت‌می‌دهند.

وی گفت: عده‌ای ديگر معتقدند، اسلام برای نخستين‌بار توسط سياهان مسلمان آفريقايی كه در قرن 17 ميلادی به عنوان برده برای آبادانی قاره جديد، به آمريكای جنوبی آورده شدند، وارد برزيل شده و اين سياهان مسلمان در بين سال‌های 1807 ميلادی تا 1837 دست به قيام‌های متعددی زدند، از جمله آن‌كه خواستار تأسيس دولت اسلامی و آزادی بردگان بودند.

رئيس انجمن خيريه برزيل در پايان گفت: آمارهايی از ساكنان شمال برزيل در سال 1560 ميلادی در دست ‌است كه نشان می‌دهد، از مجموع 10 هزار ساكن شمال برزيل 8 هزار نفر آفريقايی‌‌تبار بوده و بيشتر آن‌ها به دين اسلام گرايش داشته‌اند.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo