شهید آوینی

 
برنامه‌های قرآنی نیروی مقاومت بسيج در سال 86   ابلاغ شد 

 برنامه‌های قرآنی سال 86 نيروی مقاومت بسيج به مناطق اين نيرو ابلاغ شده است.

سلطانی، مسئول دارالقرآن بسيج منطقه اصفهان در اين باره گفت: دستورالعمل قرآنی بسيج در سال جاری ديروز، 28 فروردين‌ماه به نيروی مقاومت بسيج استان اصفهان ابلاغ شده است و اجرای آن در نزديك‌ترين فرصت آغاز خواهد شد.

وی افزود: توسعه سازمان قرآنی مناطق از جمله هيئت‌های قرآنی، عمق‌بخشی به آموزش‌های قرآنی و گسترش آن، تامين امكانات برای نظام آموزشی هيئت‌های قرآنی، اجرای مسابقات قرآنی، برگزاری طرح با شهدا در ضيافت نور از جمله مهم‌ترين برنامه‌های اعلام شده در اين دستورالعمل است.

مسئول دارالقرآن بسيج منطقه اصفهان اظهار كرد: برپايی دوره‌های تربيت مربی قرآن و تشكيل گردهمايی‌های قرآنی از ديگر موضوعات اين آيين‌نامه است.

وی افزود: در بخش توسعه سازمان قرآنی در مناطق بسيج بر لزوم گسترش دوره‌ها و كلاس‌های آموزشی در هيئت‌های قرآنی تاكيد شده و ما نيز بر طبق آيين‌نامه، اجرای اين موضوع را در سطح بيش از 740 هيئت قرآنی مستقر در مناطق اصفهان پی‌گيری خواهيم كرد.

سلطانی گفت: در بخش مسابقات، امسال بيستمين دوره مسابقات قرآن زنان بسيجی در سه مرحله يگانی، مناطق و كشوری و در رشته‌های حفظ، قرائت و درك مفاهيم برگزار می‌شود.

مسابقات قرآنی بسيج هر سال برگزار می‌شود؛ اين مسابقات يك‌سال با حضور بانوان بسيجی و يك‌سال نيز با حضور مردان بسيجی انجام می‌شود و نوزدهمين دوره آن سال 85 در مشهد انجام شد.

سلطانی با اشاره به برگزاری طرح با شهدا در ضيافت نور تصريح كرد: اين طرح در ماه مبارك رمضان هرسال اجرا می‌شود و بر اساس آن هر چهار نفر عضو هيئت‌های قرآنی اجرای يك دوره ختم كامل قرآن كريم به نيت يك شهيد از شهدای انقلاب و جنگ تحميلی را برعهده می‌گيرند و در پايان نيز با حضور در منزل شهيد با خانواده او عهدنامه‌ای مبنی بر ادامه راه شهيد امضاء می‌كنند و از خانواده ايشان نيز قدردانی می‌شود.

مسئول دارالقرآن بسيج منطقه اصفهان با اشاره به برپايی دوره‌های تربيت مربی قرآن اظهار كرد: اين دوره‌ها در رشته‌های روخوانی، روان‌خوانی، تجويد و مفاهيم تشكيل می‌شود و پس از پايان اين دوره‌ها، به عنوان مربی در مراكز قرآنی و هيئت‌های قرآنی بسيج مشغول به كار می‌شوند.
 

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo