شهید آوینی

 
دزدان ناكام، دانشجوى بسیجى را به شهادت رساندند

سارقان مسلحى كه در عملى كردن نقشه سرقت از داروخانه اى واقع در سعادت آباد ناكام مانده بودند، حین فرار، جوان بسیجى كه قصد دستگیرى شان را داشت، هدف گلوله قرار دادند.
سرهنگ مهدى احمدى، رییس مركز اطلاع رسانى نیروى انتظامى تهران بزرگ در تشریح این حادثه گفت: حدود ساعت ۲۱:۴ پنج شنبه شب، دو جوان ناشناس مسلح، در حالى كه لباس مشكى بر تن داشتند و سرشان را با كلاه مشكى پوشانده بودند با انگیزه سرقت وارد داروخانه دریا جنب مسجد قدس واقع در بلوار دریا شده و با تهدید اسلحه از مسوولان محل تقاضاى وجه نقد كردند.
وى افزود: این در حالى بود كه در همان هنگام یكى از كاركنان داروخانه در مقابل این اقدام سارقان سر و صدا كرد و با بالا گرفتن این مساله، سارقان كه به شدت دچار هراس شده بودند، بدون عملى كردن نقشه، محل را ترك و به سمت چهارراه قدس فرار كردند.
سرهنگ احمدى در ادامه گفت: مسوول داروخانه نیز براى دستگیرى متهمان، آنها را مورد تعقیب قرار داد و در این فاصله حدود ۲۰ تن از بسیجیان مسجد قدس كه پس از اتمام مراسم هیات در حال خارج شدن از مسجد بودند نیز متوجه موضوع شدند و یكى از آنها در فاصله نزدیك با متهمان در حال فرار، قصد دستگیرى شان را داشت كه ناگهان از سوى یكى از سارقان به وسیله اسلحه كلت كمرى هدف گلوله قرار گرفت و نقش زمین شد.
رییس مركز اطلاع رسانى فرماندهى انتظامى تهران بزرگ ادامه داد: این جوان ۲۶ ساله به نام غلامرضا زوبونى دانشجوى سال آخر حسابدارى كه از ناحیه پیشانى مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود، حین انتقال به بیمارستان مدرس جان باخت. وى مسوول تربیت بدنى پایگاه حافظى از حوزه ۱۰۷ ناحیه قدس بود كه در این حادثه به شهادت رسید.
در پى وقوع این حادثه و حضور ماموران كلانترى ۱۳۴ شهرك قدس ، اقدامات پلیسى براى شناسایى و دستگیرى سارقان آغاز شد و در این میان تحقیقات از محل نشان داد: سارقان حدودا ۱۸ و ۱۹ ساله بوده اند كه حدود ساعت ۲۱:۴ همان شب به داخل این داروخانه كه نسبت به سایر مغازه ها عقب تر بوده و در نقطه كورى قرار داشته، وارد شده اند.
بدین ترتیب با به دست آمدن اطلاعات اولیه و حضور بازپرس كشیك قتل و همچنین ماموران تشخیص هویت، پرونده اى در همین رابطه تشكیل و به آگاهى تهران بزرگ ارجاع شد.
 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo