شهید آوینی

 
همايش اتحاد ملي و انسجام اسلامي در خراسان جنوبي برگزار شد  

در راستاي توصيه‌هاي مقام معظم رهبري در ابتداي سال جاري مبني بر تقويت وحدت و انسجام اسلامي، همايشي با عنوان اتحاد ملي و انسجام اسلامي، روز پنج شنبه 1/23  در بيرجند برگزار شد.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان جنوبي در اين همايش كه  با حضور هنرمندان، فرهيختگان و مسئولان استاني و شهرستاني در مجتمع فرهنگي و هنري بيرجند برگزار شد، با اشاره به شعار اتحاد ملي و انسجام اسلامي گفت: جمهوري اسلامي ايران همواره طلايه‌دار وحدت در جهان اسلام بوده و امروز اسلام به رهبري ايران در حال فراگير شدن است.
حسين افضليان با اشاره به اين‌كه پيشرفت اسلام در كشورها براي دشمنان ديرينه هرگز قابل هضم نيست، افزود: در حال حاضر غرب تلاش مي‌كند با بهره‌گيري از برنامه‌هاي مطبوعاتي، فرهنگي، علمي و حتي ترفندهايي از قبيل سازمان بين‌الملل، جامعه جهاني، حقوق بشر و آژانس انرژي هسته‌اي جهان سوم را به عنوان يك مصرف‌كننده نگه دارد.
وي تصريح كرد: آنان به دنبال اين هستند تا با انحصاري كردن علوم در همه عرصه‌ها و پردازش اطلاعات، ملت‌هاي جهان سوم را برده‌هاي خود قرار دهند و به اين كشورها آسيب برسانند.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان جنوبي پيشرفت غرب را نتيجه انتقال دانش از مشرق زمين به مغرب زمين دانست و ادامه داد: در اين ميان ملت ايران ملتي تمدن‌ساز و فرهنگ‌ساز است و اگر به تاريخ ملت بنگريم، مي‌بينيم كه مهرورزي، عظمت و اخلاقيت انساني از ويژگي‌هاي آن بوده است.
افضليان اضافه كرد: چيزي كه امروز از سوي غرب تحت عنوان حقوق بشر مورد تهاجم قرار گرفته است هرگز در تاريخ ملت ايران وجود ندارد، زيرا ايراني‌ها از همان ابتدا تاكنون مدافع هويت بوده‌اند.
وي با تأكيد بر تحقق شمار اتحاد ملي و انسجام اسلامي، خاطرنشان كرد: امروز با شرايطي كه براي كشور و اسلام ايجاد شده و دشمن هر روز برنامه‌اي براي اختلاف در جهان اسلام به خصوص ايران پي‌ريزي مي‌كند نيازمند وحدت بيشتر هستيم.
 

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo