شهید آوینی

 
نمايشگاه عكس‌هاي به نمايش در نيامده از دفاع مقدس

عكس‌هاي ارائه نشده عكاسان پيشكسوت حوزه عكاسي جنگ جمع آوري و در بخش ويژه نمايشگاه عكس «خرمشهر، حماسه مقاومت» در معرض ديد عموم قرار خواهد گرفت.

به نقل از ستاد خبري نمايشگاه و ستاد خبري «خرمشهر، حماسه مقاومت» ، ضرورت جمع‌آوري و آرشيو كردن عكسهاي عكاسان پيشكسوت جنگ كه ارائه نشده‌اند اما هر يك از آنها سندهاي ارزشمندي از آن دوران به شمار مي‌آيند، دبيرخانه برگزاري نمايشگاه و مسابقه «خرمشهر، حماسه مقاومت» را بر آن داشت كه به جمع‌آوري اين آثار پرداخته و انها را در بخش ويژه‌اي در معرض ديد عموم قرار دهد.
از ديگر اهداف اين حركت تبادل تجربه عكاسان جوان و مخاطبان نسل پس از جنگ با عكاسان جنگ و آثار به جا مانده از آن دوران است.
دبيرخانه نمايشگاه در نظر دارد از فرصت‌هاي باقي مانده تا پايان مهلت ارسال آثار به نمايشگاه( 27فروردين) استفاده بيشتري برده و عكسهاي باقي مانده را نيز تا حد ممكن جمع‌آوري كند.
اين عكسها همزمان با نمايشگاه عكس« خرمشهر، حماسه مقاومت» كه از روز سوم خرداد مصادف با سالروز ازادسازي خرمشهر در تهران افتتاح مي شود به نمايش در مي آيد. اسامي تعدادي از هنرمنداني كه براي اين بخش آثارشان به دبيرخانه رسيده اين گونه است: امير علي جواديان، جهانگير رزمي، بهمن جلالي، جاسم غضبانپور، محسن راستاني، سعيد صادقي ، مرحوم كاوه گلستان و بيش از 60 عكاس شهيد و جانباز .
گفتني است تعداد قابل توجهي از عكسهاي عكاسان جنگ در اختيار آرشيو روزنامه‌ها، مجلات و رسانه‌هايي هستند كه در صورت همكاري جدي‌تر اين مراكز امكان جمع آوري و ساماندهي اين عكسها فراهم خواهد شد.
 

منبع: خبرگزاری فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo