شهید آوینی

 
اجرای 10 محفل قرآنی در سال 86 در مركز آموزش بهداشت نزاجا

حداقل 10 محفل انس با قرآن كريم در طول سال 86 در مركز آموزش بهداشت نيروی زمينی ارتش جمهوری اسلامی ايران برگزار خواهد شد.

محمدرضا كشتگر، مسئول دارالقرآن مركز آموزش بهداشت نزاجا با اعلام اين خبر گفت: به طور تقريبی هر 40 روز يك‌بار يك محفل انس‌ با قرآن با حضور قاريان و حافظان ممتاز ارتش، نيرو‌های مسلح و قاريان برتر كشور در اين مركز برگزار خواهد شد.

وی افزود: در سال 85 نيز 9 محفل قرآنی برگزار شد كه دو محفل به صورت كامل از طريق شبكه راديويی و سيمای قرآن پخش شد.

كشتگر همچنين برگزاری مسابقات قرآنی مختلف در اين مركز خبر داد و اظهار كرد: در سال جاری، هر سه ماه يك‌بار مسابقه ترجمه و تفسير قرآن كريم از سوره‌های محتلف بر اساس جزوات تفسيری حجت‌الاسلام‌والمسلمين قرائتی در ميان كاركنان و دانش‌آموزان اين مركز برگزار خواهد شد.

وی افزود: همچنين مسابقات انتخابی رقابت‌های قرآنی ارتش نيز در ماه‌های آينده برگزار می‌شود.

مسابقات انتخابی منطقه هشت نزاجا در سال 85 به ميزبانی مركز آموزش بهداشت نزاجا برگزار شد و نفرات برتر آن به مسابقات سراسری ارتش راه يافتند.

مسئول دارالقرآن مركز آموزش بهداشت نزاجا با اشاره به تداوم تشكيل كلاس‌های تخصصی قرآنی در اين مركز گفت: هم اكنون در ادامه برنامه‌های سال 85، كلاس‌های حفظ، تجويد و صوت و لحن در سال جديد نيز در اين مركز در حال برگزاری است.

وی افزود: 10 نفر در كلاس حفظ قرآن، 42 نفر در كلاس تجويد و 30 نفر در كلاس صوت و لحن ثبت نام كرده‌اند و تحت آموزش‌های تخصصی قرار دارند.

كشتگر افزود: كلاس تجويد زير نظر آقای «حسنی»، كلاس صوت و لحن زير نظر آقای «عبدالهی» از مربيان قرآنی ارتش و كلاس حفظ نيز زير نظر اينجانب در حال برگزاری است.

وی افزود: مبنای حضور در كلاس‌های حفظ، داشتن حفظ يك جزء است و هم اكنون حتی حافظ چهار جزء نيز در اين مجموعه وجود دارد.

كشتگر با اشاره به اين كه عمده برنامه‌های قرآنی اين مركز ويژه دانش‌آموزان محصل در اين مركز است گفت: در پايان هر سال و با فارغ‌التحصيل شدن دانش‌آموزان، يك دانش‌آموز به عنوان دانش‌آموز نمونه قرآنی معرفی می‌شود كه اين امر از سال 83 تاكنون اجرا شده و در سال جاری نيز تداوم خواهد يافت.

وی، تداوم اجرای طرح ختم قرآن، برگزاری اردو‌های مختلف قرآنی و معرفی يك دانش‌آموز نمونه قرآنی پس از برگزاری هر دو محفل را از ديگر برنامه‌های قرآنی اين مركز در سال 86 عنوان كرد.‌

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo