شهید آوینی

 
كتاب زندگانی پيامبر اعظم(ص) منتشر شد

اين كتاب در 10 فصل تدوين شده؛ دو فصل ابتدايی كتاب در نسب شريف حضرت رسول (ص)، شرح حال عبدالله بن عبدالمطلب و ولادت با سعادت حضرت ختمی مرتبت (ص) آمده است و در فصل سوم نيز ايام شيرخوارگی حضرت محمد (ص) مورد تبيين قرار گرفته است.

فصل چهارم و پنجم اين كتاب، اوصاف ظاهری و اخلاق كريمه رسول خدا (ص) و معجزات ايشان است.

سيره حضرت با كفار و شوخی‌ها و مزاح‌های حضرت نيز در همين فصول به رشته تحرير در آمده است. در فصل چهارم و ذيل عنوان شوخی‌ها و مزاح‌های حضرت (ص) آمده است: «وارد شده كه آن حضرت مزاح می‌كرد، اما حرف باطل نمی‌گفت و نقل كرده‌اند كه آن حضرت دست كسی را گرفت و فرمود: آيا كسی اين بنده را می‌خرد؟»

وقايع سال اول هجری تا پايان سال دهم هجرت موضوع مباحث فصل ششم كتاب است و وقوع مصيبت بزرگ وفات ايشان (ص) نيز در فصل هفتم رقم خورده است.

در ذيل همين عنوان آمده است: «در احاديث معتبره وارد شده است كه آن حضرت به شهادت از دنيا رفت، چنان‌كه صفار، به سند معتبر از امام صادق (ع) روايت كرده است كه در روز خيبر، زهر به آن حضرت دادند، چون حضرت لقمه‌ای تناول فرمود، آن گوشت به سخن آمد و گفت: ای رسول خدا (ص) مرا به زهر آلوده‌اند پس حضرت آن را انداخت و پيوسته آن زهر در بدن آن حضرت (ص) اثر می‌كرد، تا آن‌كه به همان علت از دنيا رحلت فرمودند».

اين كتاب به شمارگان 5000 نسخه و در 256 صفحه رقعی به قيمت 1500 تومان در اختيار عموم قرار گرفته است.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت كسب اطلاعات بيشتر و دريافت كتاب با شماره تلفن 7830940-0251 تماس حاصل كنند.
 

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo