شهید آوینی

 
برگزاری جشن ميلاد پيامبر اسلام(ص) در بنگلادش

مسلمانان هم‌ز‌مان با آغاز هفته وحدت در بنگلادش، ميلاد پيامبر اسلام(ص) را جشن گرفتند.

به نقل از The New Natıon، هزاران مسلمان روز 12 فروردين هم‌زمان با آغاز هفته وحدت و در آستانه ميلاد مسعود حضرت محمد(ص) در بنگلادش اين ايام را گرامی داشتند.

شركت‌كنندگان در اين مراسم در حالی كه پرچم‌های سبز رنگ و علم‌های رنگی در دست داشتند،‌ سرودی را كه مضمون آن ستايش پروردگار و پيامبر اسلام بود، با همديگر زمزمه می‌كردند.

در اين مراسم علاوه بر قشرهای مختلف مردم، شخصيت‌های سياسی بنگلادش از جمله رهبران حزب‌های عمده و ياجودين احمد، رئيس‌جمهور اين كشور نيز حضور داشتند.

در بخشی از اين مراسم شركت‌كنندگان برای ايجاد صلح و آرامش به دعا و نيايش پرداختند.

رئيس جمهور بنگلادش در اين مراسم با اشاره به اين كه اهداف و آرمان‌های پيامبر اسلام بايد سرمشق تمامی انسان‌ها صرف نظر از دين و آيين و موقعيت اجتماعی‌ آنها باشد، ‌گفت: پيام پيامبر اسلام می‌تواند سعادت و رفاه اجتماعی را برای تمامی انسان‌ها به ارمغان بياورد.

در اين مراسم سيد معين‌الدين احمد يكی از رهبران مذهبی بنگلادش نيز با اشاره به لزوم برگزاری جشن‌ها در ايام ولادت پيامبر اسلام، اظهار كرد: حضرت محمد(ص) بر تمامی علوم احاطه داشتند و ما بايد از رهنمودهای ايشان در زندگی خود بهره بگيريم.

وی در ادامه با اشاره به آيات قرآن كه در آنها به علاقه پروردگار به پيامبر اسلام اشاره شده است، افزود: ما بايد برای برقراری مجدد صلح در جهان امروز از آموزه‌های پيامبر اسلام به خوبی استفاده كنيم.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo