شهید آوینی

 
همایش " اسلام و مسائل طب معاصر" در سودان برگزار می شود
همایش " اسلام و مسائل طب معاصر" به منظور تلفیق مسائل اسلامی در پزشکی معاصر و ارائه خدمات بهداشتی بر اساس شریعت اسلام 10 تا 12 فروردین در سودان برگزار می شود.

به نقل از محیط، شورای پزشکی اسلامی سودان اعلام کرد: همایش " اسلام و مسائل طب معاصر" با همکاری سازمان های مدنی سودان، 30 مارس تا 2 آوریل ( 10 تا 12 فروردین) در خارطوم برگزار می شود.

در این همایش تعدادی از پزشکان و علمای طب اسلامی به منظور ارائه خدمات بهداشتی در بخش های مختلف جامعه بدون تبعیض دینی، نژادی و جنسی شرکت می کنند تا به بررسی راهکارهای ارتقای خدمات بهداشتی بر اساس قوانین شریعت اسلام و تحکیم روابط میان مسلمانان در زمینه پزشکی اقدام کنند.

این همایش در راستای ارائه اطلاعات پزشکی به پزشکان و ارائه آنچه که در خارج از این کشور رخ داده و همچنین تلفیق طب با معرفت و بصیرت برگزار می شود.

بررسی مسائل طب معاصر مانند بهبود شیوه های زاد و ولد و همچنین بهره گیری از طبابت میراث اسلامی مانند درمان با قرآن در این همایش مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

شورای پزشکی اسلامی سودان در سال 1984 با هدف فعالیت های پزشکی بر اساس نگرش اسلامی تأسیس شد که 950 نفر از بزرگترین پزشکان در آن عضو هستند؛ قرار است این شورا بیمارستان های تخصصی با همکاری سازمان های اتحادیه جهانی شوراهای پزشکی اسلامی تأسیس کند.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo