شهید آوینی

 
موج افزايش گرايش به اسلام در غرب

به نقل از Yemen Obsever، هاشم العطاس، پژوهشگر موسسه آموزشی دارالمصطفی در يمن، در نشستی كه در اين كشور برگزار شد، با اعلام اين مطلب افزود: بسياری از رسانه‌های گروهی در كشورهای غربی به اين مسئله اذعان دارند كه سرعت گسترش دين اسلام در جهان از اديان ديگر بيشتر و بسيار چشمگير است.

در اين نشست كه روز دوشنبه برگزار شد، يك شهروند انگليسی و يك ناميبيايی كه به تازگی به دين اسلام گرويده‌اند، نيز حضور داشتند.

يكی از اين افراد با نام هرمن كه پس از پذيرفتن اسلام نام خود را به عبدالله تغيير داده است، در اين نشست با اشاره به اين كه مسلمان شدن برای وی مانند سفر انسان از تاريكی و غفلت به سوی روشنايی و زيبايی است ، در مورد علت پذيرش اسلام اظهار داشت: پول و آزادی تنها چيزهايی بود كه من در زندگی خود به آنها اهميت می‌دادم. اما پس از مدتی به اين علت كه مسائل پوچ و بيهوده بيش از حد برايم مهم بودند، دچار سردرگمی و دوگانگی در زندگی شدم و در ادامه پس از تفكر و تحقيق زياد در مورد اسلام به دين اسلام علاقه‌مند شدم و به اين نتيجه رسيدم كه اين دين می‌تواند پيوند مرا با آفريدگارم قويتر كند.

لوك مارتين انگليسی نيز كه پس از مسلمان شدن نامش را به مصعب تغيير داده است، در اين نشست گفت: من قصد داشتم ضمير خود را از آلودگی‌ها پاك كنم تا بتوانم وجود آفريدگار خويش را در درونم احساس كنم. به همين دليل و پس از آشنايی با يك مسلمان احساس كردم كه اسلام دينی است كه می‌تواند در اين راه به من كمك كند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اين كه شخص مسلمانی كه به او كمك كرد تا به اسلام مشرف شود خود از همين طريق به دين اسلام گرويده بود،‌ تصريح كرد: من هم دوست دارم مانند آن شخص ديگران را به دين اسلام دعوت كنم.

وی همچنين به علاقه مردم جامعه متمدن غرب به پيامبر اسلام(ص) اشاره كرد و گفت: بسياری از بزرگان ادبيات غرب و مورخان غربی از زمان‌های دور، در مورد پيامبر اسلام(ص) اطلاعات زيادی داشتند. برای مثال آلفونس دولا مارتين شاعر مشهور فرانسوی در اثر خود با نام تاريخ تركيه می‌نويسد: بزرگی هدف، كم بودن امكانات و نتيجه‌ای شگفت انگيز، اين‌ها ويژگی‌های يك انسان نابغه است، چه كسی جسارت و توانايی اين را دارد كه خود را با محمد(ص) مقايسه كند؟ فيلسوفی بزرگ، خطيبی توانا، دارای عاليترين مقام معنوی، تداعی كننده اعتقادات و باورهای درست در ذهن انسان‌ها، اين‌ها ويژگی‌های منحصر به فرد موسس بزرگترين امپراطوری معنوی در جهان بشريت يعنی محمد (ص) است.

مصعب در ادامه اظهار داشت: اكنون اين سوال در ذهن بسياری از افراد به وجود آمده كه آيا فرد ديگری وجود دارد كه بتواند از لحاظ بزرگی و ويژ‌گی‌های متعالی بشری با پيامبر اسلام(ص) رقابت كند؟

بارنبی راجرسون نويسنده مسيحی در كتاب خود با نام زندگی‌‌نامه محمد(ص) می‌نويسد:‌ حتی از ديدگاه افرادی كه به دين اعتقاد ندارند، محمد(ص) يك قهرمان بزرگ محسوب می‌شود.

وی در ادامه می‌نويسد: حتی با در نظر گرفتن بزرگترين و مشهورترين افراد در تاريخ تمدن غرب مانند اسكندر،‌ ارسطو، امپراطور كنستانتين،‌ سنت پال و سنت فرانسيس،‌ انسان‌ها نمی‌توانند فردی را برتر و بالاتر از پيامبر اسلام در نظر آورند.

اكنون افراد زيادی مانند عبدالله و مصعب در غرب وجود دارند كه از مادی‌گرايی موجود در غرب خسته شده‌اند و مشتاقانه می‌خواهند يك زندگی روحانی و معنوی را تجربه كنند. برای اين افراد اسلام بهترين انتخاب است.

 

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo